Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 14-02-2001

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 14-02-2001 Persbericht district Den Bosch

AUTO GESTOLEN NA INSLUIPING (s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond zijn bij een insluiping in een horecagelegenheid aan de Maaspoortweg in s-Hertogenbosch autosleutels en de daarbij behorende auto gestolen. In verband met een personeelswisseling was één van de toegangsdeuren aan de achterzijde van het bedrijf niet afgesloten. De dader heeft in de zaak de sleutels ontvreemd en daarna de auto, een donkerblauwe Daewoo Matiz, kenteken 84-DS-FK, vanaf de parkeerplaats ontvreemd.

MAN MISHANDELD DOOR FAMILIE (Maliskamp)

Dinsdagmiddag is een 49-jarige man uit Schijndel in het huis van zijn moeder aan de Acacialaan in Maliskamp mishandeld door een neef en een nicht. Hij raakte lichtgewond aan zijn hoofd. Het slachtoffer verzorgt zijn zieke moeder en verblijft tijdelijk in de woning. In de relationele sfeer zijn er al enige tijd problemen met de neef en de nicht. Gisterenmiddag brachten de neef en de nicht tegen de zin van de moeder en het slachtoffer een bezoek aan de woning. E.e.a. escaleerde waarop het tweetal de man te lijf ging. Hij liep hierbij enkele lichte verwondingen aan zijn hoofd op. Ook de zieke moeder zou door de twee zijn geslagen. De politie onderzoekt de zaak.

URINEREN TEGEN EEN KERK (s-Hertogenbosch)

Dinsdagmiddag is een 37-jarige Tilburger op heterdaad betrapt terwijl hij tegen de Sint Jacobskerk aan de Mgr. Prinsenstraat in s-Hertogenbosch stond te urineren. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

TIEN PROCENT AUTOMOBILISTEN RIJDT TE SNEL (Heusden)

Dinsdagmiddag bleek dat bij een snelheidscontrole aan de provinciale weg 310 in Heusden 10 % van de automobilisten te snel reed. Van de 350 gecontroleerde automobilisten reden er 35 sneller dan de toegestane 80 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 115 km/h. Twee bestuurders zijn bekeurd voor het niet dragen van de autogordel.

VERNIELING RUIT (s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond hebben onbekenden een ruit ingegooid van een woning aan de Plataanstraat in s-Hertogenbosch. De reden van de vernieling is niet bekend.

COMPUTERDIEFSTAL (Drunen)

Dinsdagavond is ingebroken in een bedrijfspand aan de Christiaan Huygensweg in Drunen. Uit de kantoorruimte zijn enkele computers ontvreemd.

MAN RIJDT JONGEN OPZETTELIJK AAN (s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is een 12-jarige inwoner uit s-Hertogenbosch op de Churchillaan in zijn woonplaats opzettelijk aangereden door een onbekende automobilist. De jongen liep o.a. een pijnlijke rug op. Het slachtoffer liep met een achttal vrienden over de Churchillaan toen de bestuurder van een rode Amerikaanse auto links van de weg ging rijden, al rijdend zijn portier opende en daarmee de jongen opzettelijk raakte. De jongen liep een pijnlijke rug op. De politie onderzoekt de zaak.

AUTODIEFSTAL (s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is vanaf het Vonk en Vlamterrein aan de Hekellaan een zwarte Dodge Ram Van met het kenteken VF-TX-99 ontvreemd.

WONINGINBRAAK (Drunen)

Dinsdagavond is ingebroken in een woning aan de Braziliëlaan in Drunen. Uit het pand is o.a. een geldkist met inhoud ontvreemd.

FL. 250,= BOETE VOOR WINKELDIEVEGGE (s-Hertogenbosch)

Woensdagmiddag is een 22-jarige inwoonster uit s-Hertogenbosch bij een drogisterij aan de Helftheuvelpassage in haar woonplaats betrapt op diefstal van haarverzorgingsmiddelen. Zij kreeg een geldboete van Fl. 250,=.

AGRESSIEVE VERDACHTE DIEFSTAL ALSNOG AANGEHOUDEN (s-Hertogenbosch)

Woensdagmorgen is een 33-jarige inwoner uit s-Hertogenbosch in zijn woning aan de Waternimf alsnog aangehouden voor diefstal van een tray babyvoeding. De man wordt ervan verdacht op vrijdag 12 januari een tray met vijftien flesje babyvoeding te hebben gestolen vanuit een supermarkt aan de Helftheuvelpassage in s-Hertogenbosch. De verdachte werd destijds op zijn gedrag aangesproken door een winkelmedewerker maar gedroeg zich zo agressief dat men hem moest laten gaan. Van de diefstal werden video-opnamen gemaakt. Agenten herkenden de dader, waarna hij vanmorgen kon worden aangehouden.

VERDACHTE DRUGSDEAL AANGEHOUDEN (s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is een 37-jarige Bosschenaar op de Rompertsebaan in s-Hertogenbosch aangehouden als verdacht van het dealen in harddrugs en wapenbezit. Twee kopers van de verdachte, een 37-jarige Bosschenaar en een 35-jarige man uit Vught zijn in verband hiermee eveneens aangehouden. DE van dealen verdachte man overhandigde op het Kapelaan Koopmansplein cocaïne aan de andere verdachten. Hij is korte tijd later worden aangehouden. Bij zijn aanhouding had hij een busje traangas op zak. In zijn auto is een vuurwerkpakket aangetroffen. De goederen zijn inbeslaggenomen en de verdachte is inverzekeringgesteld. De cocaïne van de twee andere verdachten is inbeslaggenomen. Zij zijn na verhoor in vrijheid gesteld.