Groenen op Valentijnsdag warm onthaald door GroenLinks

Datum nieuwsfeit: 14-02-2001
Groenen op Valentijnsdag warm onthaald door GroenLinks

Utrecht, woensdag 14 februari 2001

Zo'n 150 leden en sympathisanten van De Groenen gaan vanaf vandaag op in GroenLinks.
Een afvaardiging van enkele tientallen Groenen heeft zich woensdagochtend in Utrecht gemeld om zich daadwerkelijk in te schrijven als lid van GroenLinks. Partijvoorzitter Mirjam de Rijk van GroenLinks heette Roel van Duijn en de afvaardiging welkom op de brug voor het partijbureau in Utrecht.

De Groene Brug, een werkgroep van de Groenen die "al ruim zeven jaar een liefde voor GroenLinks koestert en samenwerking onderzoekt", heeft die voorliefde openlijk betuigd door lid te worden. De Groenen brachten Valentijns-harten mee met de boodschappen duurzaamheid, directe democratie en sociale rechtvaardigheid. Roel van Duijn sprak zijn bewondering uit voor GroenLinks: " Het vroeger verdeelde klein links is niet alleen verenigd en uitgegroeid, maar is ook het dogmatische kwijt. (...) Die volwassenheid doet jullie niet achteroverleunen, jullie blijven scherp."

Mirjam de Rijk sprak haar blijdschap uit over de komst van de Groenen: " We groeien als partij gestaag, en nu zelfs met 150 nieuwe medestanders." Ook liet zij weten hoe belangrijk alle extra aandacht voor milieu in Nederland is volgens GroenLinks. "De BSE-crisis, het onverminderd volbouwen van Nederland, waar de Vijfde Nota Ruimtelijke Ordening van minister Pronk weinig tot niets aan doet, wijzen erop: er moet hard gewerkt worden aan groene politiek."

Roel van Duijn kondigde aan dat hij zijn zetel in de Amsterdamse gemeenteraad opgeeft op 21 maart om zich aan politieke onderwerpen als ontwikkelingssamenwerking en biologische landbouw te wijden.

Voor meer informatie:
GroenLinks landelijk bureau, Loes Visser, Mirjam de Rijk, 030 - 2399931 of 030 - 2399900
De Groene Brug, Roel van Duijn, Heleen de Mul, 020 - 4704770 of 020 - 5522706

Beschikbare bijlagen: