IDT Europe maakt gebruik van Contact Center Suite

Datum nieuwsfeit: 14-02-2001

IDT Europe onderscheidt zich op het gebied van klantenservice door gebruik van Contact Center Suite van Altitude Software

Brussel, 14 februari 2001 - IDT Europe, een internationale aanbieder van diensten voor telecommunicatie-bedrijven, heeft de Contact Center Suite van Altitude Software geïmplementeerd in haar meertalige Customer Service Department in Brussel. Altitude Software, wereldwijd toonaangevend leverancier van oplossingen voor Unified Customer Interaction (uCI), maakt hiermee voor IDT Europe een verbetering van de klantenservice en een verhoging van de productiviteit van call center agenten mogelijk.

De oplossing van Altitude Software is geïmplementeerd op een Definity platform van Avaya Communication. Dit platform ondersteunt Interactive Voice Response (IVR), waarmee inkomende telefoongesprekken efficiënt worden doorverbonden binnen het Customer Service Department van IDT, dat een bezetting van de 60 agenten kent. De Contact Center Suite zorgt er binnen deze totaaloplossing voor dat de agenten van IDT alle gegevens, alsmede de geschiedenis van een klant beschikbaar hebben op het moment dat zij een klant aan de lijn krijgen. Of een klant nu wordt doorgeschakeld van IVR naar agent of van agent naar agent, de klant hoeft nooit dezelfde informatie twee keer te verschaffen.

De 'supervisor'-module van Altitude Software maakt het voor managers mogelijk om campagnes en specifieke activiteiten van de agenten te volgen. Deze module genereert bovendien statistieken waarmee voortdurende operationele verbeteringen kunnen worden bewerkstelligd. Vanuit een gebruikersinterface kunnen managers van IDT inkomende en uitgaande campagnes plannen, om vervolgens door middel van vloerindelingskaarten, grafieken en diagrammen real-time toezicht te houden op alle activiteiten van het IDT Customer Service Department.

Phillipe Vanden Broeck, Project Manager van IDT Europe: "De Contact Center Suite van Altitude Software stelt ons in staat om klantinformatie volledig te benutten voor het opbouwen van langdurige klantrelaties. Het pakket is gebruiksvriendelijk en kon eenvoudig worden gekoppeld aan onze bestaande IT-systemen. Wij overwegen om op korte termijn ons Customer Service Department uit te breiden en voorzien tevens de integratie van telefoon, fax en e-mail. Dankzij de complete en modulaire opbouw van de Altitude Software suite kunnen wij eenvoudig nieuwe modules toevoegen om de groei van ons contact center te ondersteunen."

Herman Roelandts, General Manager Benelux van Altitude Software: "We zijn verheugd dat IDT Europe onze modulaire, complete contact centre suite heeft gekozen. In het huidige competitieve zakenklimaat, zal IDT profiteren van de schaalbaarheid, flexibiliteit en betrouwbaarheid van onze contact centre oplossingen."

Over IDT Europe
IDT Europe, onderdeel van de wereldwijd opererende IDT-bedrijvengroep, is sedert 1998 actief in Europa, met name als leverancier van prepaid telefoonkaarten. Het bedrijf biedt samen met nationale aanbieders van mobiele telefonie speciale prepaid telefoonkaarten aan met aangepaste prijzen voor speciale doelgroepen, waaronder grote groepen allochtonen. In Groot-Brittannië heeft IDT Europe een marktaandeel van ruim dertig procent op de markt voor prepaid telefonie. Ook in Spanje, Duitsland, Frankrijk, Italië, Zweden en Nederland is IDT Europe actief. Het meertalige Customer Service Department van IDT Europe is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar voor eindgebruikers van de diensten van IDT. Dit call center biedt werk aan 60 agenten en een tiental teamleiders. De omzet van de IDT-groep is sedert 1997 jaarlijks verdubbeld en heeft in 2000 de $ 1 miljard overschreden.

Over Altitude Software
Altitude Software, voorheen bekend onder de naam Easyphone, is de enige leverancier van complete, op software gebaseerde oplossingen voor Unified Customer Interaction (uCI), die selfservice en menselijke assistentie via de verschillende media onder één noemer brengen. Als multinationale onderneming met vestigingen over de hele wereld, vertrouwen ruim 300 klanten op Altitude Software voor geïntegreerde eCRM (e-Customer Relationship Management)-oplossingen die gebruikmaken van bestaande investeringen in communicatie en technologie. De softwaresuite van het bedrijf voor de interactie met klanten biedt: naadloze CTI (Computer Telephony Interface)-integratie, geïntegreerde oplossingen voor inbound en outbound multimedia contactcenters; het ontwikkelen van agents en gebruikersinterfaces, Internet-selfservice en Interactive Voice Response (IVR), geïntegreerde web-callback en samenwerking via het web, real-time rapportage en beheer van de prestaties. Daarnaast publiceert Altitude Software haar API's (Application Programming Interfaces) voor eenvoudige integratie met applicaties, databases en communicatietechnologie van derden. Dankzij al deze eigenschappen behoren de oplossingen van Altitude Software tot de oplossingen met de laagste total cost of ownership in de industrie. Meer informatie is te vinden op www.altitude.com/.

Contactpersonen voor de pers:

Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Perlita Fränkel - Tel. + 31 (0)23 5628208 of (perlitaf@monogram.nl)

Altitude Software NV-SA.
Herman. Roelandts, Managing Director Benelux