Politiebericht Flevoland: district Noord

Politiebericht Flevoland: district Noord 14-02-2001 Dageljkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Nijland, 0320-266825

Verdachten bekennen vernielingen
EMMELOORD Een 17-jarige jongen uit Emmeloord heeft tegenover de politie bekend samen met een vriend (ook 17) verantwoordelijk te zijn voor de graffiti die onlangs (rond de jaarwisseling en in het weekend van 12 januari) werd aangebracht op de school de Keerkring en op 10 garagedeuren op het Revelsant. De totale schade bedroeg ongeveer 8.000,=. De jongens verklaarden de graffiti gespoten te hebben omdat ze niet alleen klein wilden tekenen, maar een keer (iets groots) wilden doen. De politie kwam de jongens op het spoor nadat bij iemand uit de nabije omgeving van de Emmeloorder verdenkingen waren gerezen. Het proces-verbaal is gisteren afgerond.

Gewonden na aanrijdingen
EMMELOORD Een 31-jarige automobilist uit Emmeloord heeft dinsdagochtend vermoedelijk een gebroken arm opgelopen nadat hij op de Nagelerweg tegen de achterkant van de voor hem rijdende auto reed. De botsing ontstond toen de bestuurster van de voorste auto (34 uit Emmeloord) afremde voor een auto voor haar. De vrouw bleef ongedeerd. De 31-jarige is per ambulance naar het Dr. Jansenziekenhuis gebracht. Beide auto`s zijn afgesleept.

LELYSTAD Na een kop-staartbotsing dinsdag aan het eind middag voor de verkeerslichten op de kruising Larserweg / Eendenweg is een 48-jarige vrouw uit Nunspeet (die de achterste auto bestuurd) voor onderzoek overgebracht naar het Zuiderzeeziekenhuis. Zij kon later naar huis. Ook de bestuurder van de voorste auto (een 29-jarige Lelystedeling) bleef ongedeerd. Beide auto`s zijn afgesleept.

Aanhouding verwarde man
EMMELOORD De politie heeft in de nacht van dinsdag op woensdag enige uren gezocht naar een 39-jarige inwoner van Emmeloord die, in de war en mogelijk onder invloed van alcohol, met een mes en gasdrukpistool over straat liep en dreigde zichzelf en anderen wat aan te doen. De man bleef met behulp van zijn mobiele telefoon in contact met de politie. Na enkele uren, terwijl de man via de telefoon de politie net vertelde dat hij mes en het gasdrukwapen had weggegooid, lukte het agenten in de Meteorenstraat om hem aan te houden. Op aanwijzen van de verdachte is het pistool vervolgens teruggevonden. De man is overgebracht naar het politiebureau en ingesloten.

Pizzeriamedewerkers overmeesteren afperser
LELYSTAD Medewerkers van een pizzeria in de Kamp hebben in de nacht van dinsdag op woensdag een man (identiteit onbekend, wilde naam niet opgegeven na aanhouding) overmeesterd, die het bedrijf was binnengestapt en om geld gevraagd had. Ze werkten de man naar de grond en troffen in een van zijn zakken een mes aan. De verdachte werd overgedragen aan de gealarmeerde politie, die de man heeft meegenomen naar het bureau. Daar is hij ingesloten om later verhoord te worden.

Aanhoudingen na vuurwerk in bus
LELYSTAD Dinsdagavond zijn, na de melding van een buschauffeur dat hij een groepje baldadige jongelui in de bus had die met vuurwerk bezig waren, op het Stationsplein 4 jongens aangehouden. Op het politiebureau bleek dat twee van hen (16 jaar uit Lelystad) een stuk vuurwerk (zogenaamd tolletje) hadden afgestoken en door de bus geschopt. Na verhoor zijn de twee weer heengezonden; er wordt proces-verbaal tegen hen opgemaakt.