Politiebericht stad Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 15-02-2001

Politiebericht Utrecht: districten Utrecht stad, 09.25 uur
Autokrakers aangehouden

UTRECHT Woensdagnacht kreeg de politie een melding dat er ingebroken werd in een auto aan de Beneluxlaan. Ter plaatse zag de politie twee verdachten wegvluchten en zette de achtervolging in. Aan het eind van de Beneluxlaan werden de twee verdachten opgevangen door een andere surveillanceauto. De twee een 20-jarige man uit Zaandam en een 21-jarige man uit Antwerpen werden aangehouden en voor verhoor overgebracht naar het bureau. Hier bekenden zij in diverse voertuigen ingebroken te hebben.

Woensdagmiddag werd een 39-jarige man uit Utrecht door de bewaking van de Jaarbeurs aangehouden. De bewaking had gezien dat hij geprobeerd had in te breken in een geparkeerd voertuig. De man werd overgenomen door de politie en voor verhoor ingesloten op het bureau. Uit onderzoek bleek dat hij bij zes voertuigen had geprobeerd in te breken.

Aanrijding letsel

UTRECHT Een 22-jarige man uit Utrecht reed woensdagmiddag met zijn auto over de Einsteindreef vanuit de richting van het Henry Dunantplein in de richting van de kruising met de Carnegiedreef.

Ter hoogte van de kruising stak plotseling een 53-jarige vrouw met haar fiets de rijbaan over. De vrouw reed in de richting van de Zamenhofdreef. Een aanrijding was het gevolg waarbij de vrouw beenletsel opliep. Uiteindelijk bleek dat de vrouw over het fietspad vanuit de richting van de Rio Brancodreef samen met haar aangelijnde hond voor het verkeerslicht had gewacht. Plotseling was haar hond door onbekende oorzaak gaan lopen waardoor zij de rijbaan opreed.

Winkeldief aangehouden

UTRECHT Woensdagmiddag hield de beveiliging van een winkel aan de Van Rensselearlaan een winkeldief aan. De beveiligingsmedewerker had op de beveiligingscamera gezien dat een 48-jarige man uit Utrecht diverse goederen onder zijn jas had verstopt en zonder af te rekenen de kassa was gepasseerd. Eenmaal buiten werd de man door de beveiliging aangehouden en overgedragen aan de politie.

Overval

UTRECHT Woensdagmiddag werd een winkel aan de Amsterdamsestraatweg overvallen. Omstreeks kwart over twaalf kwam een onbekende man de winkel binnen. Vrijwel direct liep de man tot achter de verkoopbalie en eiste onder bedreiging van een pistool en mes geld van de medewerker.

Signalement: man, 25-35 jaar, lichtgetinte huidskleur, slank tot normaal postuur, ongeveer 1.70 1.75 meter lang. Hij droeg een groenkleurige camouflagebroek en een donkerblauw jack met capuchon met daarop de tekst Adidas in witte letters.

De verdachte verliet de winkel met een onbekend geldbedrag. De politie is op zoek naar getuigen van deze overval. Heeft u informatie, belt u dan met de politie van het district Paardenveld, tel.: 0900 88-44.

Dodelijke aanrijding
UTRECHT Een 56-jarige man uit Zoetermeer reed woensdagmorgen met zijn bestelbusje over de Universiteitsweg in de richting van de Bolognalaan. Ter hoogte van de kruising met Heidelberglaan (busbaan) heeft de 56-jarige bestuurder vermoedelijk door een laagstaande zon niet in de gaten gehad dat hij door het rode verkeerslicht reed.

Vanuit tegenovergestelde richting kwam een stadsbus. De 50-jarige bestuurder van de stadsbus zag geen kans meer het busje te ontwijken waardoor en aanrijding ontstond. De 56-jarige bestuurder werd met ernstig borst -en hoofdletsel naar het UMC gebracht. Later in de middag is de man aan zijn verwondingen overleden.