Mediasurface sluit contract met Baan

Datum nieuwsfeit: 15-02-2001

Mediasurface sluit contract met Baan voor contentbeheer internet en intranet

Project start met opzetten content management website Baan

Hilversum, 15 februari 2001 - Mediasurface heeft een contract gesloten met Baan International B.V. Doorslaggevend voor de keuze van Baan voor Mediasurface was het gebruiksgemak en de schaalbaarheid van de contentbeheersoftware van Mediasurface.

"Wij hebben in het verleden veel ervaring opgedaan met andere oplossingen voor contenbeheer", zegt Rob Klok, Vice President Shared Service Center IT bij Baan. "Mediasurface onderscheidt zich door de out of the box functionaliteit waardoor wij verwachten de software zeer snel te implementeren. De NT authentication en search integratie zijn bijvoorbeeld standaard in het product aanwezig. Bovendien verwachten wij van Mediasurface veel gebruiksgemak zowel voor de eindgebruikers als voor de administrators. De Mediasurface applicatie voor contenbeheer sluit goed aan bij de andere applicaties die wij gebruiken en uiteraard wordt het product internationaal ondersteund."

"Baan is zeer belangrijk voor Mediasurface", zegt Martijn Burger, algemeen directeur van Mediasurface Benelux B.V. "Allereerst omdat zijn een goede referentie zijn op de lokale markt en daarnaast om dat ze onderdeel zijn van Invensys, een krachtige wereldwijde organisatie. Baan onderkent de behoefte aan een goed content management systeem als voorwaarde voor al hun webactiviteiten. Wij zijn blij dat Baan ons heeft gekozen vanwege de sterke performance, de korte time to market en de het gebruiksgemak van onze software."

Mediasurface wordt om te beginnen ingezet als middel voor het beheren van de content van de internetsite (www.baan.com) en de intranetsites van Baan. Allereerst worden de eisen gedefinieerd voor de nieuwe Baan-website. Baan wil met het gebruik van Mediasurface de websites beter en efficiënter beheren. De bedoeling is de eerste fase van dit project aan het eind van het eerste kwartaal van 2001 af te ronden. Over Mediasurface
Mediasurface is een toonaangevend Europees leverancier van applicatiesoftware voor content management van websites en nieuwe digitale netwerken.

Mediasurface helpt klanten om snel en effectief content te publiceren en beheren, zowel voor intern gebruik als om online B2B en B2C e-business mogelijk te maken. Mediasurface scheidt de presentatie en de structuur van de content. Daardoor is het voor een grote groep gebruikers binnen een bedrijf mogelijk content te bewaken, vernieuwen en beheren, via het Internet en andere digitale netwerken. Dit alles gegoten in een vooraf gedefinieerd en veilig en centraal te controleren proces.

Mediasurface werd in 1996 opgericht vanuit het idee dat content management een eerste vereiste is voor succes in e-business. Mediasurface heeft het hoofdkantoor in Engeland en is actief in Europa en de Verenigde Staten. De software en diensten van Mediasurface vormen de basis voor meer dan 90 websites in Europa en de V.S., verdeeld over diverse verticale markten. Meer informatie is te vinden op http://www.mediasurface.com. Het telefoonnummer van Mediasurface Benelux is +31 (0)35 6257890.

Meer informatie voor de redactie:
Mediasurface
Jacco van Bennekom