Trivanti biedt Psion gebruikers WAP diensten

Datum nieuwsfeit: 15-02-2001

Trivanti biedt Psion gebruikers uitgebreide WAP diensten Joint venture bedrijf kondigt nieuwe Psion WAP dienst aan

Hoofddorp, 14 februari 2001 Trivanti, de joint venture tussen Psion PLC en United News & Media PLC, kondigt een WAP dienst aan, www.psionwap.nl, die speciaal is ontwikkeld voor gebruik met de Psion machines.

De nieuwe dienst, PsionWAP, brengt de content van industrieleiders op het gebied van entertainment, financiën, spelletjes en reizen samen in een geoptimaliseerde portaldienst. De nieuwe dienst wordt gratis gebundeld met de Psion WAP browser en wordt bijgesloten bij de nieuwe Psion Revo Plus.

"PsionWAP maakt het aanbieders van de content mogelijk om gebruik te maken van de voordelen van de nieuwe WAP browser van Psion, vergeleken met gewone WAP telefoons, zoals een groter scherm en een toetsenbord. Dit maakt de Wap-functionaliteit zeer gebruiksvriendelijk en snel toegankelijk voor de Psion gebruikers," vertelt David Price, Business Development Manager van Trivanti. "De komende tijd zullen we PsionWAP verder ontwikkelen en zullen we internationale versies ontwikkelen", vertelt hij.

Trivanti werkt samen met meer dan 20 aanbieders van content inclusief industrieleiders, zoals Sports.com, voor directe mobiele toegang tot de laatste sportresultaten en hemscott.NET voor het laatste zakelijke en financiële nieuws.

We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Trivanti, die ondersteund wordt door Psion en United News & Media", vertelt Tom Jessiman, Managing Director van Sports.com. "Sports.com is Europa's meest bezochte sportsite en deze samenwerking versterkt onze positie als leider van mobiele content in Europa."

Ros Wilton, CEO van hemscott.NET vertelt, "We zijn zeer verheugd dat we betrokken zijn bij dit initiatief en dat we onze geoptimaliseerde zakelijke en investeerdersinformatie ter beschikking kunnen stellen via de hemscott.NET WAP site. Door de service, die wordt aangeboden door Trivanti, hebben Psion gebruikers onderweg toegang tot deze diensten."

Meer informatie over de PsionWAP service kunt u vinden op: www.psion.nl/wap

Trivanti is een joint venture tussen Psion PLC en United News & Media PLC, gericht op de snel groeiende markt van mobiele internetdiensten voor alle platformen. Trivanti zal samen met een reeks mobiele technologie bedrijven en media-aanbieders draadloze internetdiensten voor het B2B en B2C segment ontwikkelen en op de markt zetten.

Psion PLC ontwerpt, ontwikkelt, produceert en zet handheld computing producten in de consumenten en enterprise markt. Psion PLC is tevens wereldleider op mobiele netwerkmarkten. Psion PLC heeft een wereldwijd distributienetwerk met bedrijven in de Verenigde Staten, Duitsland en Nederland, evenals meer dan 50 onafhankelijke buitenlandse distributeurs. Psion Nederland BV, gevestigd te Hoofddorp, distribueert handheld- en palmtop computers, programmatuur en datacommunicatieproducten. Psion biedt totaaloplossingen op het gebied van mobile computing voor zowel particulieren als bedrijven, waarbij mobiel internet een belangrijke rol speelt.

Noot voor redacties