Ideeenboek 'schoon uit het riool'

Datum nieuwsfeit: 15-02-2001

Initiatief van Stichting RIONED
IDEEËNBOEK 'SCHOON UIT HET RIOOL' BESCHRIJFT 60 AFKOPPELPROJECTEN

In steden en dorpen moet zo weinig mogelijk schoon regenwater via de riolering worden afgevoerd. Dus worden rioolstelsels afgekoppeld en moet het regenwater zijn weg naar het grond- of oppervlaktewater weten te vinden via wadi's, infiltratiebuizen en vijvers met waterdoorlatende randen, worden opgevangen op vegetatiedaken, of worden hergebruikt. De creativiteit op het gebied van dit zogenaamde afkoppelen viert hoogtij. Daarom heeft Stichting RIONED, koepelorganisatie en kenniscentrum op het gebied van de rioleringszorg, een zestigtal meest aansprekende mogelijkheden en oplossingen in beeld gebracht in het ideeënboek 'Schoon uit het riool'. Het werd vandaag tijdens de jaarlijkse RIONED-dag ten doop gehouden door de heer T. Bouwers, voorzitter van de Stichting.

Elk van de zestig projecten wordt uitvoerig beschreven en aan de hand van illustraties en foto's toegelicht, terwijl ook vertegenwoordigers van de betrokken gemeente, waterschap of adviesbureau hun woordje doen. Elk project is uniek en daardoor leerzaam voor iedereen.
'Schoon uit het riool' is daardoor een inspiratiebron voor waterprofessionals, planologen, bestuurders, gebruikers en exploitanten van onroerend goed en vele anderen met belangstelling voor de techniek en uitvoeringsmogelijkheden van afkoppelen. Begunstigers van de Stichting ontvangen één gratis exemplaar. De verkoopprijs is Y 29,-- voor begunstigers, niet-begunstigers betalen Y 49,95.

Ede, 15 februari 2001

Afkomstig van
Stichting RIONED Postbus 133 6710 BC Ede Tel: 0318 - 631111 Fax: 0318 - 633337 www.riool.net E-mail: (info@rioned.org)

Noot voor de redactie,