Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Promotie: scholieren leren beargumenteerde meningen te geven

Datum nieuwsfeit: 15-02-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Universiteit van Utrecht

15 februari 2001

Promotie: A problem-posing approach to teaching decision making about the waste issue.

Ir. J. Kortland, Natuur- en Sterrenkunde 14:30 uur

Promotor: Prof.dr. P.L. Lijnse, co-promotor: Dr. C.W.J.M. Klaassen

In het programma voor het vak natuur- en scheikunde in de basisvorming uit 1993 stond als kerndoel dat 'leerlingen in keuzesituaties een beargumenteerde mening kunnen weergeven'. Een vaardigheid die leerlingen vervolgens zouden kunnen aanleren en toepassen in keuzesituaties rond zaken als afvalverwerking en water- en energievoorziening. Het onderzoek van Koos Kortland gaat over een uitwerking van dit kerndoel: wat is zo'n ...

Dit waren de eerste 100 woorden van de door u opgevraagde pagina uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Na betaling kunt u het hele persbericht lezen.
Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen




reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie