Politie Den Bosch: man mishandeld op straat

Datum nieuwsfeit: 15-02-2001

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 15-02-2001 Persbericht district Den Bosch

OOSTERHOUTER MISHANDELD (s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is een 18-jarige Oosterhouter op Achter de Tolbrug in s-Hertogenbosch mishandeld door een 17-jarige inwoner uit die plaats. Op straat ontstond door nog onbekende oorzaak irritatie tussen de Oosterhouter en de Bosschenaar. De verdachte ging daarop het slachtoffer te lijf met een klein mesje en een stuk hout. Laatstgenoemde raakte gewond aan een hand en moest in het ziekenhuis worden behandeld. Terwijl agenten het slachtoffer naar het ziekenhuis brachten, kwamen zij de verdachte onderweg tegen. Hij is aangehouden.

VERWARDE MAN MET MES AANGEHOUDEN (s-Hertogenbosch)

Donderdagmiddag is in de openbare bibliotheek aan de Hinthamerstraat in s-Hertogenbosch een 37-jarige man aangehouden met een groot broodmes. Medewerkers zagen dat de man een groot mes bij zich had en belden de politie. Bij het zien van de agenten werd hij zeer onrustig en begon te schreeuwen. Zij sommeerden de man het mes op tafel te leggen, waar-aan hij voldeed. Hij is aangehouden en ingesloten. Op het bureau gedroeg hij zich zeer ver-ward en recalcitrant. Begin februari is de man al eerder aangehouden voor eenzelfde feit. In het kader van de hulpverlening is het RIAGG ingeschakeld.

VIJFTIEN SNELHEIDSOVERTREDERS (Empel)

Donderdagmorgen zijn bij een snelheidscontrole op de Hustenweg in s-Hertogenbosch vijf-tien automobilisten bekeurd voor overschrijding van de maximum snelheid van 80 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 116 km/h. In het totaal zijn 280 voertuigen gecontro-leerd.

HENNEPKWEKER VERVALT IN HERHALING (Drunen)

Een 42-jarige Waalwijker is jl. dinsdag voor de tweede keer dit jaar betrapt op het telen van hennepplanten in een loods aan de Sportlaan in Drunen. Op 4 januari jl. is in dezelfde loods een professioneel ingerichte kwekerij met 160 planten opgerold. Dinsdag jl. is in dezelfde loods weer een hennepkwekerij aangetroffen. Dit keer ging het om 158 hennepplanten. De kweekapparatuur en de planten zijn ook deze keer inbeslaggenomen. Verder bleek dat ille-gaal gas werd gebruikt. De 42-jarige Waalwijker is wederom aangehouden. Hij verklaarde al enkele dagen na zijn vorige aanhouding weer te zijn gestart met het kweken van hennep-planten.

DIEFSTAL COMPUTER (Vlijmen)

Woensdagavond is ingebroken in een bedrijfspand aan de Parallelweg West in Vlijmen. Uit de kantoorruimte is computerapparatuur ontvreemd.

VERZAMELING CDS BUITGEMAAKT BIJ INBRAAK (s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is ingebroken in een woning aan de Polderwaard in s-Hertogenbosch. Uit het pand is een verzameling van enkele honderden CDs ontvreemd.

AUTOINBRAAK (s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is op de Achtste Buitenpepers in s-Hertogenbosch ingebroken in een dienstauto van de GGD. Uit het voertuig is een mobiele telefoon ontvreemd.

VERDACHTEN VERNIELING OP HETERDAAD AANGEHOUDEN (s-Hertogenbosch)

Van woensdag op donderdag zijn drie Bosschenaren van 17, 18 en 28-jaar op de Vughter-straat in s-Hertogenbosch op heterdaad aangehouden voor vernieling van een glazen toe-gangsdeur van een winkel. Een oplettende getuige zag een en ander gebeuren en waar-schuwde de politie. Het drietal kon op korte afstand van de winkel worden aangehouden. De verdachten zijn ingesloten.

AGRESSIEVE DRONKELAP (s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is bij een supermarkt aan de Stationspasserelle in s-Hertogenbosch een 32-jarige dronkelap uit die plaats aangehouden en ter ontnuchtering ingesloten. De man pro-beerde bij de supermarkt met bebloede handen een stellage om te gooien en wilde de zaak niet verlaten. De verdachte gedroeg zich zeer agressief tegen agenten. Hij is in de boeien geslagen en na onderzoek door een arts ter ontnuchtering ingesloten.

BEJAARDE VROUW SLACHTOFFER VAN KLEDENVERKOPER (Rosmalen)

Woensdag is een 78-jarige Rosmalense in haar woning aan de Oude Baan in Rosmalen slachtoffer geworden van een kledenverkoper. De man maakte de vrouw enkele honderden guldens afhandig. De dader meldde zich bij de woning met het verhaal dat alle oudere men-sen in Rosmalen een cadeau kregen. Het slachtoffer liet de man binnen. Hij bood de vrouw een gratis kleed aan bij aankoop van een tafelkleedje van Fl. 600,=. De vrouw liep naar bo-ven om een klein geldbedrag te halen met het idee dat aan de man te geven om hem op die manier kwijt te raken. In haar slaapkamer stond de man plotseling achter haar en rukte een enveloppe met geld uit haar handen. Beneden nam de man nog een portemonnee met inhoud van de vrouw mee. De dader gaat naarbuiten en haalt uit een donkerkleurige BMW twee goedkope kleden, geeft die aan het slachtoffer en rijdt weg. Signalement van de man: ca. 40 jaar, een bol gezicht, een bril met grote ronde glazen en netjes gekleed in een pak met strop-das. De politie waarschuwt mensen niet te goedgelovig te zijn en niet zomaar iedereen bin-nen te laten.