Informatiebijeenkomst Senter over toerisme in Mozambique

Bron: Senter
Senter

09 Feb 2001.

Samenwerken aan het toerisme in Mozambique? Senter Internationaal helpt!

Nederlandse bedrijven in de toeristische sector met projecten die gericht zijn op langdurige handelsrelaties met en investeringen in Mozambique, kunnen financiële steun ontvangen tot tweederde van de projectkosten. Hierbij kan men bijvoorbeeld denken aan projecten die gericht zijn op de marketing van Mozambique in de reiswereld of op de training van personeel.

Via het Programma Samenwerking Opkomende Markten (PSOM) kunnen geïnteresseerde partijen tot en met 2 maart 2001 voorstellen indienen voor samenwerkingsprojecten. Wie meer wil weten is vrijdag 16 februari a.s. van harte welkom tijdens een informatiebijeenkomst over de handels- en investeringsmogelijkheden.

Het PSOM is onderdeel van het Bedrijfslevenprogramma van het Ministerie van Ontwikkelingssamenwerking (DGIS), dat tot doel heeft Nederlandse investeringen en handelsrelaties in opkomende markten te bevorderen en te helpen bij het realiseren van een duurzame ontwikkeling van de lokale en regionale economie. De PSOM-bijdrage bedraagt maximaal 66,7 procent van de totale projectkosten.

Informatiebijeenkomst

Ideeën voor samenwerkingsprojecten kunnen tot en met vrijdag 2 maart 2001, 12.00 uur worden ingediend bij Senter Internationaal, dat het PSOM uitvoert voor DGIS. Vrijdag 16 februari is er om 14.00 uur een informatiebijeenkomst over het programma in Mozambique. Tijdens deze bijeenkomst, die plaatsvindt bij Senter Internationaal in Den Haag, wordt ingegaan op de procedure voor het indienen van PSOM-projectideeën.

Bedrijven in de toeristische sector met interesse in een duurzame relatie met Mozambique kunnen een inschrijvingspakket aanvragen bij Senter Internationaal of dit downloaden vanaf www.senter.nl/psom.

Meer informatie

Voor aanmelding voor de informatiebijeenkomst kunnen ondernemers contact opnemen met Senter Internationaal, mevrouw E. Kramer of S. van Soelen, fax (070) 361 09 18. Voor overige informatie kunt u contact opnemen met één van de PSOM-adviseurs, telefoon (070) 361 05 42, of het internet raadplegen.