Politiebericht Flevoland: gehele regio

Politiebericht Flevoland: gehele regio 16-02-2001 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Nijland, 0320-266 825

Gewonden na aanrijdingen
NAGELE Een 76-jarige automobilist die donderdag aan het eind van de middag vanaf de Nagelerweg links af sloeg om de inrit van zijn woning in te slaan, zag niet dat hij op dat moment door een andere automobilist (74 uit Kampen) werd ingehaald. De twee auto`s botsten, waardoor de auto van de 74-jarige over de rijbaan schoof en tegen een in de berm geparkeerde bestelbus tot stilstand kwam. Zowel de 74-jarige als zijn passagier, zijn 69-jarige vrouw (eveneens uit Kampen), raakten bij de aanrijding gewond en zijn naar het Dr. Jansenziekenhuis gebracht.

LELYSTAD Een 61-jarige automobilist uit Hem reed donderdagochtend tegen de achterkant van een wagen aan die voor hem bezig was een rijbaan van de Larserdreef van modder te ontdoen. De bestuurder zag de langzaam rijdende wagen waarschijnlijk te laat door de laagstaande zon. Zijn passagiere is voor onderzoek per ambulance naar het Zuiderzeeziekenhuis gebracht en mocht kort daarna naar huis. Overige betrokkenen bleven ongedeerd.

Auto-inbraken
DRONTEN Onbekenden hebben in de nacht van woensdag op donderdag in 4 auto`s ingebroken. Drie auto`s op de Oeverloper (allemaal van hetzelfde gezin) werden opengebroken en in de auto`s liggende zonnebrillen werden weggenomen. Van een auto op het Tussendek werd de ruit ingegooid en werd de autoradio/cd-speler gestolen. De politie stelt een onderzoek in.

Aanrijding onder invloed
ALMERE Een 9-jarige meisje uit Almere liep donderdagmiddag een lichte hersenschudding op, nadat ze in botsing kwam met een auto. Het meisje reed op de fiets over het fietspad van de Parkwijklaan en reed tegen de auto aan (bestuurd door een 41-jarige automobilist uit Almere) die vanaf de Haagbeukweg links af de Parkwijklaan opdraaide. Omdat de automobilist naar alcohol rook, is hij aangehouden en op het politiebureau aan de ademanalyse onderworpen. Hij blies 475 ug/l (bijna 1,1 promille) en is na verhoor met een transactieaanbod van
1.000,= en een rijverbod van 4 uren heengezonden.

Wel of geen wapen?
ALMERE Nadat donderdagavond bij de politie de melding binnenkwam dat iemand op de Grote Markt met een vuurwapen was bedreigd, heeft de politie aan de hand van een beschrijving van de dader op het Stationsplein een 31-jarige Almeerder aangehouden. Bij fouillering werd op de man geen vuurwapen gevonden. Toen vervolgens bleek dat degene die vertelde te zijn bedreigd geen vuurwapen had gezien en dat zijn vriend, die het vuurwapen wel zou hebben gezien, geen verklaring wilde afleggen, is de verdachte heengezonden.

Aanhouding na inbraak
ALMERE Na de melding donderdagavond van omwonenden dat personen aan het inbreken waren bij een bedrijf aan de Blekerstraat, zag de politie toen zij arriveerde een aantal personen wegrennen. Een van hen (een 16-jarige jongen uit Almere) kon na een korte achtervolging ter hoogte van de Chirurgijnhof in de kraag gegrepen worden. Hij is overgebracht naar het politiebureau en voor nader onderzoek ingesloten, nadat het mes dat hij op zak had in beslag was genomen. De inbrekers bleken het gemunt te hebben op computerapparatuur; enkele onderdelen werden in de buurt van het bedrijf op straat teruggevonden.