KPN moet aanbod vast internettarief doen

KPN moet aanbod vast internettarief doen

Bron: Rechtbank Rotterdam

Datum actualiteit: 16-02-2001

KPN Telecom B.V. moet met telecombedrijf MCI Worldcom B.V. verder onderhandelen over de levering van een dienst, waarbij MCI capaciteit voor het inbellen op internet inkoopt voor een vast bedrag. Dat heeft de fungerend president van de rechtbank te Rotterdam mr. Th.G.M. Simons vandaag bepaald. De president onderschrijft hiermee het standpunt van telecomtoezichthouder OPTA.

Indien KPN en MCI overeenstemming bereiken over het tarief, zal MCI in staat zijn haar klanten toegang te bieden tot internet via het gewone telefoonnet van KPN voor een vast bedrag per maand. Op dit moment is toegang tot internet voor een vast bedrag alleen mogelijk met een aparte ADSL-aansluiting of via de kabel. Die voorzieningen zijn ook niet in het hele land beschikbaar. Voorlopig zal de nieuwe mogelijkheid overigens alleen kunnen worden benut door internetgebruikers met een ISDN-aansluiting.