Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: aangehouden verdachten

1ePersberichtvrijdag16februari2001

Politieberichten

Eindhoven: Verdachte aangehouden
Donderdagavond om 21.25 uur is in het Opvangcentrum voor Asielzoekers een 33-jarige man uit Eindhoven aangehouden. De beveiligingsdienst trof de man daar aan terwijl hij een ontzegging van de toegang tot het centrum heeft. De man was over het hek geklommen om zijn vriendin te bezoeken. Tegen verdachte is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Mishandeling
Donderdagavond omstreeks 21.45 uur is op de Mathildelaan een 45-jarige steward uit Eindhoven mishandeld. De Eindhovenaar opende daar een toegangshek van het stadion. Direct daarop sprong een hem onbekende man tegen het hek. De steward kwam daardoor met zijn hand klem te zitten tussen het hekwerk. Onmiddellijk daarop kon de 25-jarige man uit Boxtel worden aangehouden en overgedragen aan de politie. De Boxtelnaar bleek uit het stadion te zijn gezet. Tegen verdachte is proces-verbaal opgemaakt. Het slachtoffer klaagde over pijn aan zijn hand.

Eindhoven: Verdachte aangehouden
Vrijdagmorgen omstreeks 0.45 uur hoorde een politiesurveillance het alarm van een bedrijf aan de Raiffeisenstraat afgaan. Zij gingen poolshoogte nemen en zagen dat aan de achterzijde van het pand een onbekende man de noodtrap afkwam. Bij onderzoek bleek de achterbalkondeur te zijn opengebroken. De 27-jarige verdachte uit Eindhoven is aangehou-den en voor nader onderzoek ingesloten in het politiebureau.

Eindhoven: Alcohol
Vrijdagmorgen omstreeks 2.35 uur is op het Gelderlandplein een 39-jarige automobilist uit Eindhoven gecontroleerd. De man bleek gedronken te hebben. Hij blies 1,10 promillage. De man kreeg een rijverbod van 5 uur opgelegd en een proces-verbaal.

Helmond: Verdachte aangehouden
Donderdagmiddag omstreeks 16.25 uur is in zijn woning aan de Dasstraat een 31-jarige man aangehouden. De verdachte werd aangehouden in verband met gijzeling op grond van de Wet Mulder. De man weigerde een openstaande boete te betalen. Hij verzette zich hevig tegen zijn aanhouding. De verdachte is ingesloten in het politiebureau.

Helmond: Bromfietscontrole
Donderdagavond tussen 19.00 en 21.30 uur is op de Kasteel Traverse een bromfietscontrole gehouden. 29 Bromfietsers kregen een proces-verbaal. 19x overschrijding constructie snelheid, 5x geen bromfietscertificaat,
1x het ten onrechte voeren van een oranje plaat, 2x het niet dragen van de helm, 1x het rijden in gesloten verklaring, 1x het rijden over het fietspad in plaats van de rijbaan.

Helmond: Diefstal uit woning
Donderdag tussen 8.30 en 22.30 uur zijn uit een woning aan de Akkerstraat een videorecorder met afstandsbediening en een TV gestolen. Onbekend hoe men binnenkwam.

Helmond: Poging inbraak bedrijfspand
Vrijdagmorgen omstreeks 5.45 uur hoorden bewoners van een woning aan de Marktstraat gerommel op het dak van het naast hen gelegen bedrijfspand. Zij waarschuwden de politie. Bij controle bleek dat op de eerste verdieping, aan de achterzijde van het bedrijfspand, een rooster was verwijderd. Het rooster en een computer, afkomstig uit het pand, werden daar aangetroffen. Onbekend of er iets wordt vermist.

Someren: Verdachte aangehouden
Vrijdagmorgen om 5.20 uur is in een woning aan de Dilmanshof een 31-jarige man zonder bekende verblijfplaats aangehouden. Eerder op de avond had hij op de Dommelstraat in Eindhoven een hem bekende 32-jarige man uit Eindhoven met een vuurwapen bedreigd. De Eindhovenaar wist in zijn auto te ontkomen en waarschuwde de politie. De politie trof de verdachte aan in de woning in Someren. Bij verdachte is een speelgoed pistool aangetroffen en inbeslaggenomen. De verdachte is voor nader onderzoek ingesloten in het politiebureau te Eindhoven.

Bergeijk: Gestolen caravan
Vrijdagmorgen om 4.30 uur is op het Eykereind een 43-jarige automobilist uit Veldhoven aangehouden. Een politiesurveillance zag dat de man daar een caravan achter zijn auto had waarvan de uitzetsteunen gedeeltelijk omhoog gedraaid waren. Gevraagd naar de herkomst van de caravan bekende de verdachte deze gestolen te hebben vanaf de Rijt in Veldhoven. Bij nader onderzoek aan de caravan bleek dat het onderste deel van de neuswiel ontbrak. Tevens werden braaksporen op de toegangsdeur van de caravan aangetroffen. De verdach-te is voor nader onderzoek ingesloten in het politiebureau.