Politiebericht Limburg-Noord: drugsaanhoudingen

Datum nieuwsfeit: 16-02-2001

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 16-02-2001 Mediaberichten vrijdag 16 februari, 14.45

VENLO Drugsaanhoudingen

VENLO Twee mannen van 27 en 32 jaar uit de Duitse plaatsen Stadt Velbert en Ratingen zijn donderdagavond aangehouden op de Kaldenkerkerweg op verdenking van overtreding door de opiumwet. In het kader van het Kalma-project werd de auto door de politie gecontroleerd. Bij de controle bleek totaal 1,2 kg verdovende middelen te zijn verstopt in de auto. De verdachten werden overgebracht naar het politiebureau voor verder verhoor. De 27-jarige verdachte had 825 gram hashish gekocht die in beslag werd genomen. De man kreeg een boete van DM 3.750,= opgelegd in het kader van snelrecht. De 32-jarige man had 182 gram hashish en 200 gram marihuana gekocht. Ook deze verdovende middelen werden in beslag genomen. Hij kreeg een boete van DM 1.700,= die hij meteen betaalde.

REGIO Verkeerscontroles

ROERMOND Tijdens verkeerscontroles op donderdagavond in het centrum zijn 8 fietsers bekeurd voor het rijden zonder deugdelijke verlichting.

REUVER Tijdens een alcoholcontrole op de Rijksweg op donderdagavond zijn geen overtreders aangetroffen. In totaal werden 105 blaastesten uitgevoerd.

VENLO Tijdens snelheidscontroles op de Klagenfurtlaan op donderdagmiddag zijn 700 bekeuringen uitgedeeld. In totaal passeerden 2702 voertuigen het meetpunt. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 93 km/uur waar 80 km/uur is toegestaan.

SEVENUM Bij een controle op de Venloseweg zijn donderdagmorgen 355 voertuigen aan een controle onderworpen. Hiervan bleken 40 bestuurder de terplaatse geldende snelheid van 80 km/u te overschrijden.De hoogst gemeten snelheid werd geklokt op 146 km/u.

GRUBBENVORST Bij een controle op de Californischeweg zijn donderdagmiddag 311 passerende voertuigen aan een snelheidscontrole onderworpen. 35 Bestuurders reden harder dan de terplaatse toegestane snelheid van 60 km/u. De hoogst gemeten snelheid bleek 79 km/u te zijn.

LOTTUM - Bij een controle op de Hoofdstraat zijn donderdagmiddag 96 passerende voertuigen aan een snelheidscontrole onderworpen. 13 Bestuurders reden harder dan de terplaatse toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bleek 72 km/u te zijn.

HORST - Bij een controle op de Venloseweg zijn donderdagmiddag 249 passerende voertuigen aan een snelheidscontrole onderworpen. 42 Bestuurders reden harder dan de terplaatse toegestane snelheid van 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid bleek 117 km/u te zijn.

MONTFORT - Bij een controle op de Huysbongerdweg zijn vrijdagmorgen 195 passerende voertuigen aan een snelheidscontrole onderworpen. 46 Bestuurders reden harder dan de terplaatse toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bleek 90 km/u te zijn.

Roggel Kalfje gestolen

ROGGEL Uit een stal bij een bedrijf aan de Heide is een kalf van drie weken oud gestolen. Het diertje verdween in de afgelopen nacht uit de niet afgesloten stal, waar ook het moederdier stond. De 66-jarige eigenaar, die het dier vanmorgen om 07.00 uur miste, schat het kalfje op een waarde van 2200 gulden.

Weert Diefstal huisraad

WEERT Uit een woning aan de Leenhof, eigendom van de gemeente Weert, blijkt de totale inboedel verdwenen te zijn. De woning werd ingericht en beschikbaar gesteld voor bewoning door asielzoekers. De huidige bewoner heeft het huis vorige week betrokken en meldde de diefstal van zijn inboedel donderdagmiddag. De meubels en lampen, koelkast en wasautomaat hebben een gezamenlijke waarde van meerdere duizenden guldens. De gemeente heeft aangifte van de diefstal gedaan en de politie doet onderzoek naar de verdwenen huisraad.