Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Naamswijziging Kern, Habbema & Yap markeert nieuwe visie

Datum nieuwsfeit: 16-02-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

PERSBERICHT

"De consument bestaat niet meer, leve de klant"

Naamswijziging markeert introductie nieuwe marketingvisie

Kern, Habbema & Yap, reclamebureau voor interactieve communicatie, heet voortaan DialogKHY Creative Relationship Marketing. De naamswijziging hangt nauw samen met een nieuwe marketingvisie die op basis van eigen kennis en ervaring is ontwikkeld. "De nieuwe naam geeft goed aan wat we willen uitdragen", verklaart Kioe Yap, managing director van DialogKHY. "De naam doelt op het belang om een dialoog aan te gaan met degenen waar je als merk een relatie mee aan wil gaan. In deze informatiemaatschappij is tweerichtingscommunicatie meer dan ooit een must voor succesvolle communicatiecampagnes."

De kern van wat DialogKHY heeft gedoopt tot 'creative relationship marketing' is dat niet meer het merk, product of een doelgroep centraal staat, maar de klant, ofwel degene met wie je als merk een relatie wil leggen. Yap licht toe: "Met die klant dien je een dialoog aan te gaan, in gesprek te blijven. Alleen door vanuit de klant te denken, kun je zijn relatie met het merk bouwen en versterken."
In het traditionele marketingdenken staat de consument centraal. "Die consument is eigenlijk niet zo interessant, consumenten zijn een ondefinieerbare groep", stelt Yap. "De consument is 'een gemiddelde klant' en diens relatie met een merk is altijd zwakker."

De nieuwe visie is vooral ingegeven door de tijdgeest: "De tijd is rijp voor een nieuwe aanpak", aldus Yap. "Consumenten zijn nu door de vele online-mogelijkheden geheel 'in control', ze gaan zelf actief op zoek om te voorzien in hun behoeftes. Op het moment dat de consument bij jouw merk 'aanlandt', dient hij geen vage beloften, maar direct een heldere propositie aan te treffen. Je moet dus, indien relevant en rendabel, direct al op klantniveau, als individu, met hem of haar communiceren en daarbij is de juiste mix van off- en online middelen enorm belangrijk."

Technologie kan bij het aangaan van de dialoog met de klant een belangrijke rol spelen. "Denk bijvoorbeeld aan databasemarketing, een discipline die een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt. Het is nu mogelijk om duizenden vragen van klanten in no-time te beantwoorden, per e-mail bijvoorbeeld", licht Yap toe. Alleen bedrijven die communicatietechnieken als deze in de juiste mix gaan combineren met andere middelen, zullen volgens Yap de ultieme brand experience bij de klant kunnen realiseren om vervolgens een optimale relatie met die klant op te bouwen.

Het bureau heeft een reorganisatie achter de rug die in de zomer van 2000 van start ging. De klassieke reclamebureauorganisatie met account, traffic, creatie en productie is al enige tijd verlaten. DialogKHY werkt, naast het vaste client management, met teams van specialisten uit alle disciplines, in wisselende samenstellingen. Die mix van ervaren professionals en nieuw talent leidt tot nog meer creativiteit en snellere doorlooptijden. Yap: "De reorganisatie is overigens op geen enkele wijze ingegeven door financiele motieven. We hebben er bewust voor gekozen om te reorganiseren op een moment dat het juist zeer goed gaat."
De lancering van de nieuwe naam en visie gaat gepaard met een communicatiecampagne van DialogKHY in de periode februari - april 2001.

Over DialogKHY
DialogKHY, voorheen Kern, Habbema & Yap, was in 1987 door het integreren van direct marketing en sales promotion het eerste reclamebureau voor interactieve communicatie. Het bureau heeft thans 85 medewerkers en een bruto-inkomen van 25 miljoen gulden. Klanten van DialogKHY zijn onder meer Renault Nederland, Coca-Cola, de Europese Centrale Bank en Heineken International. DialogKHY maakt deel uit van de internationale Publicis Group, een van de grootste bureaunetwerken ter wereld.

Einde persbericht. Amstelveen, 16 februari 2001.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie