Politiebericht Groningen: overvalpoging op drogisterij

Datum nieuwsfeit: 16-02-2001

Politiebericht Groningen: Diverse 16-02-2001
Persberichten Regiopolitie Groningen (middageditie) Vrijdagmiddag 16 februari 2001

Dagelijkse berichten

Groningen: poging overval op drogisterij
Even na het middaguur heeft een nog onbekende man vrijdag een poging gedaan om een drogisterij in de Nieuwe Ebbingestraat te beroven. De man kwam de winkel binnen en dreigde de vrouwelijke winkelbediende. Deze wist de kassa op slot te doen waarop de man haar beetpakte. De vrouw hield voet bij stuk waarop de overvaller de zaak verliet en op een fiets vertrok. Signalement overvaller: man in de leeftijd tussen 30 en 35 jaar, donkere huidskleur, lengte ongeveer 180 cm, zwart krulletjes haar dat van achteren was opgeschoren. De man droeg een zonnebril met een goudkleurig montuur en was gekleed in een donkere driekwart jas. Getuigen kunnen zich melden bij de politie op telefoonnummer, 0900 8844.

Haren: roodlicht controle
Op de Rijkstraatweg in Haren heeft de politie vrijdagochtend een controle gehouden op het rijden door het rode verkeerslicht. In totaal kregen 18 fietsers een bekeuring.

Stadskanaal: glas verspert AG Wildervanckweg
Van een aanhanger achter een vrachtwagen viel vrijdagochtend op de Ag Wildervanckwek zes kubieke meter glas op de rijbaan. Een 47-jarige chauffeur uit Wagenborgen reed met zijn combinatie vanaf de Nautilusweg de AG Wildervanckweg op toen een spanband van de aanhanger knapte en de lading op straat terechtkwam. Vanwege de dichte mist werd de weg onmiddellijk voor het overige verkeer afgesloten. Een loonbedrijf heeft de lading verwijderd waarop de brandweer het wegdek schoonspoot. Uit technisch onderzoek bleek de aanhanger verkeerd te zijn beladen en de spanband was in slechte conditie. Een proces-verbaal is opgemaakt.

Appingedam: automobilist gewond bij aanrijding
Een 69-jarige automobilist uit Appingedam verleende vrijdagochtend in zijn woonplaats op de kruising van de Woldweg met de Farmsumerweg geen voorrang aan een 26-jarige vrachtwagenchauffeur uit Kantens. De man uit Appingedam liep als gevolg van de botsing een hoofdwond op en werd voor behandeling naar het ziekenhuis gebracht. Zijn auto is total loss afgesleept.

Delfzijl: dronken fietser
Op de Kon. Julianalaan in Delfzijl werd vrijdagmiddag een 53-jarige fietsende Delfzijlster gecontroleerd op het rijden onder invloed. De man was eerder op de dag door agenten gewaarschuwd dat hij in verband met zijn drankgebruik niet aan het verkeer mocht deelnemen. De man sloeg de waarschuwing in de wind en werd met een promillage van 1.9 fietsend aangetroffen. Hij kreeg een dagvaarding mee.

Siddeburen: fietser door bus geraakt
Op de kruising van de Damsterweg met de Oudeweg in Siddeburen zag een 54-jarige buschauffeur vrijdagochtend een 21-jarige fietser uit Siddeburen te laat. De jongeman werd door de bus geraakt en kwam te vallen. Hij werd met een lichte hoofdwond naar het ziekenhuis gebracht.

Eenrum: dronken zwerver aangetroffen
In Eenrum trof de politie op de Aagtsweg vrijdagochtend een 44-jarige zwerver aan die niet meer aanspreekbaar was en erg koud aanvoelde. Vermoedelijk heeft de man de nacht op straat doorgebracht. Hij is door het ambulancepersoneel naar een ziekenhuis vervoerd.

Marum: aanrijding op kruising
Op de kruising Acacialaan met de Noorderringweg in Marum verleende een 21-jarige automobiliste uit Nieuweschans geen voorrang aan een van rechts komende 28-jarige automobilist uit Marum. Door de aanrijding ontstond materiele schade. Beide bestuurders liepen geen letsel op. Bij de blaastest bleek de man uit Marum teveel alcohol in zijn bloed te hebben. Hij scoorde een promillage van 0.9 en kreeg een dagvaarding uitgereikt.

Inlichtingen, afdeling Communicatie, 0900 - 8844