Politiebericht Utrecht: district Eemland noord

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 17-02-2001

Politiebericht Utrecht: district Eemland noord, 11.45 uur
Alcoholcontroles

SOEST/SOESTERBERG Vrijdag heeft de politie alcoholcontroles gehouden op het Zeisterspoor in Soesterberg en de Soesterbergsestraat in Soest. De controles vonden plaats tussen vier uur s middags tot elf uur s avonds. In totaal werden 643 bestuurders gecontroleerd. Drie bestuurders hadden teveel gedronken en kregen een boete en een rijverbod van enkele uren opgelegd.

Teveel gedronken

BUNSCHOTEN/SPAKENBURG Zaterdagnacht om twee uur zag de politie dat een auto de weg blokkeerde op de hoek van de Kerkstraat/Nieuwe Schans. De bestuurder, een 20-jarige man uit Bunschoten, moest een blaastest doen. De test wees uit dat de man teveel gedronken had om achter het stuur te zitten. Hij moest meekomen naar het bureau, daar bleek dat hij een alcoholpromillage van 1,4 in zijn bloed had. Dat leverde hem een rijverbod van 6 uur en een boete van 900 gulden op.