PVDA-congres over arbeid en ontwikkelingen in de Zorg

Datum nieuwsfeit: 17-02-2001
Partij van de Arbeid

Aan: Leden kenniscentrum SEF, Leden kenniscentrum Z&W en PvdA afdelingssecretarissen

Betreft: Uitnodiging Congresbijeenkomst Toekomst van de Arbeid en Ontwikkelingen in de Zorg

Amsterdam, 23 januari 2001

Geachte mevrouw/meneer,

In het najaar van 2000 zijn er binnen het kader van het Kenniscentrum SEF en het Kenniscentrum Zorg & Welzijn in samenwerking met de Tweede Kamer fractie van de PvdA twee rapporten verschenen: "Een verkenning van de Toekomst van de Arbeid: Werk in uitvoering" en "Beter worden: Pleidooi voor sterke en sociale zorg" .

Gezien het belang van de congresonderwerpen heeft het Congrespresidium in overleg met het partijbestuur besloten om op het congres het accent te leggen op plenaire discussie en besluitvorming. Naast de discussies over Partijvernieuwing en Beginselen wil het Partijbestuur ook aandacht besteden aan genoemde rapporten. Omdat de congresonderwerpen Partijvernieuwing en Beginselen veel tijd zullen vragen en er onvoldoende tijd over blijft om de rapporten over zorg en over arbeid integraal te bespreken, heeft het congrespresidium voorgesteld deze rapporten te behandelen in de vorm van actuele moties. Hierdoor krijgt het congres de mogelijkheid om over de hoofdlijnen van de rapporten een richtinggevende uitspraak te doen.

Graag nodigen wij u uit om op zaterdag 17 februari een congresbijeenkomst in ROC De Amerlanden te Amersfoort bij te wonen. De bijeenkomst zal beginnen om 10.30 uur. De rapporten "Werk in uitvoering" en "Beter worden" zullen als basis dienen voor de discussie.

Na de lunch, vanaf 14.00 uur, organiseren wij een actueel debat over 'zorg en arbeidsmarkt' met partijleden, kamerleden, kenniscentrumleden, bewindslieden, lokale politici, deskundigen en geïnteresseerden. Ook leden van de commissie Verkiezingsprogramma zijn aanwezig om de uitkomsten van deze discussie bij hun werk te betrekken. De komende weken stellen we het thema van het debat vast. U wordt zo snel mogelijk hierover geïnformeerd. Wij rekenen op uw bijdrage aan dit debat.

In de ochtend dus de belangrijke voorbereiding van de moties over zorg en over arbeid. In de middag een actueel debat. U kunt zich afzonderlijk opgeven voor het ochtend- en/of het middagprogramma.

Klik hier voor een aanmeldingsformulier

Wij hopen u te zien op 17 februari!
Met vriendelijke groet, namens het Partijbestuur,

Mariëtte Hamer
Waarnemend voorzitter