Inwonersbelangen Woerden wil nieuwe locatie Batensteinbad

Datum nieuwsfeit: 17-02-2001

Inwonersbelangen porteert voor nieuwe locatie Batensteinbad

Woerden, 16 februari 2002

De discussies rond de verbouwing van het Woerdense Batensteinbad zijn roerig. Bij de laatste commissievergadering over dit onderwerp zijn plannen voorgelegd die een dusdanige vorm aannemen, dat het bijbehorende kostenplaatje de spuigaten uitloopt. Inwonersbelangen meent dat dit niet meer acceptabel is en alternatieve opties moeten worden bekeken.

Naar aanleiding van de commissievergadering van donderdag 8 februari j.l. heeft de fractie Inwonersbelangen haar standpunt t.a.v. het Batensteinbad nader bepaald. Inwonersbelangen is na uitvoerig beraad tot de conclusie gekomen dat de voorgestelde her/vernieuwbouw van het huidige Batensteinbad niet meer tot de reële opties behoort. De negatieve effecten daarvan voor de gebruikers hebben hierbij zeer zwaar meegeteld.

Daarbij is de nieuwe Woerdense lokale partij van mening dat de huidige locatie door de te verwachten stijging van de bezoekersaantallen ook niet meer te handhaven is. De te voorspellen toename aan verkeersbewegingen zullen een dermate invloed op de woonomgeving hebben, dat de leefbaarheid van het totale gebied onaanvaardbaar achteruit zal gaan. Bovendien is de voorgestelde verbouwing dusdanig vergaand en ingrijpend, dat het een nieuwbouw benadert. Dit geldt eveneens t.a.v. de daarvoor geraamde kosten.

Inwonersbelangen gaat voor een nieuwe locatie elders in Woerden. Met de vrijkomende oppervlakte van het huidige zwembad is het dan mogelijk een winstgenererend project te starten, waarvan de opbrengst in belangrijke mate kan bijdragen aan de bouwkosten voor een nieuw, echt toekomstgericht en duurzaam gebouwd zwembad. Dit plan heeft als extra voordeel dat gedurende de nieuwbouw het huidige bad kan worden open-houden en er dan geen enkele stagnatie voor de gebruikers is.

Inwonersbelangen heeft er bij College en Raad op aangedrongen deze nieuwbouwoptie op de agenda te plaatsen, zodat in een (extra) commissievergadering een nader beleid kan worden bepaald.

Nadere informatie: H.A. van Assem, telefoon 0348-44.2898 (na 18.00 uur)

Bezoek regelmatig onze Website: www.vertaalnet.nl