CBS vestigt bijzondere leerstoel Statistiek in Rotterdam

Bron: Centraal Bureau voor de Statistiek
CBS

CBS vestigt bijzondere leerstoel Statistiek

Dr. B.M. Balk (Bert) is benoemd tot bijzonder hoogleraar bij de faculteit der Bedrijfskunde van de Erasmus Universiteit Rotterdam. De bijzondere leerstoel is gevestigd door het CBS en behelst de meting van prijs-, hoeveelheids-, en productiviteitsveranderingen en economisch-statistisch onderzoek.

Achtergrond
Balk (53) geeft binnen het CBS sinds 1998 leiding aan het Centrum voor Research van Economische Micro-data (Cerem). Binnen Cerem kunnen academische onderzoekers, in een beveiligde omgeving, werken met microdata die onder beheer staan van het CBS. Voor zijn werkzaamheden bij Cerem werkte Balk vanaf 1975 bij de studiedienst van de afdeling Statistieken van de prijzen.

Publicaties
Op het terrein van de meting van prijs-, hoeveelheids-, en productiviteitsveranderingen en economisch-statistisch onderzoek publiceerde Balk het boek Industrial Price, Quantity, and Productivity Indices (Kluwer Academic Publishers) en een groot aantal artikelen in internationale tijdschriften. Hij is associate editor van het Journal of Productivity Analysis en van Statistica Neerlandica.

Noot voor redacties