Prof. dr. Bemelmans Videc: moedige bestuurders nodig

Datum nieuwsfeit: 19-02-2001
Bron: CDA
CDA

Prof. dr. Bemelmans Videc: We hebben moedige politieke en ambtelijke bestuurders nodig

"We hebben moedige politieke en ambtelijke bestuurders nodig." Dit zei Eerste Kamerlid prof. dr. M.L. Bemelmans-Videc tijdens de begrotingsbehandeling Binnenlandse Zaken op 30 januari jl.

"De CDA-fractie heeft bij de begrotingsbehandeling verleden jaar een sterke overheid neergezet; duidelijke gezagsverhoudingen ook in hiërarchische zin, een overheid die een heldere gezagspositie kiest, iets waartoe zij uiteindelijk gelegitimeerd is. Dat vergroot tevens de mogelijkheid van democratische controle op het overheidshandelen", aldus mevr. Bemelmans-Videc

Doorzettingsmacht
"Handhaving, vanuit een visie op een sterke overheid, vraagt in de ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen