Politieberichten Limburg-Noord: Venlo

Datum nieuwsfeit: 19-02-2001

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 19-02-2001 Mediavoorlichting 20 janauri 2001, 14.15 uur

BERGEN Snelheidscontrole

BERGEN De politie heeft zaterdagmiddag tussen 16.15 en 17.15 uur een snelheidscontrole gehouden op de Siebengewaldseweg. De controle werd uitgevoerd met de lasergun, waarbij de bestuurders die in overtreding waren direct werden staande gehouden. De snelheid terplaatse is gelimiteerd op 80 km/u. Er werden vijf bestuurders geverbaliseerd die direct een boete kregen opgelegd. 140,00 voor 98 km/u 190,00 voor een snelheid van 101, 103 en 104 km/u 250,00 voor 105 km/u

Zondagmiddag werd nogmaals gecontroleerd tussen 16.30 en 17.30 uur, waarbij opnieuw zes bestuurder in de fout gingen. Voor een snelheid van 99 km/u moet een bestuurder 140,00 betalen, twee bestuurders kregen een boete opgelegd van 190,00 voor een snelheid van 101 en 102 km/u, een boete van 250,00 werd opgelegd voor 110 km/u. Twee bestuurders reden respectievelijk 116 en 124 km/u, waarvoor de officier van justitie een boete zal vaststellen.

NEDERWEERT Bestuurders onder invloed

NEDERWEERT Afgelopen nacht rond middernacht heeft de politie een 42-jarige inwoner van Nederweert-Eind opgelegd zijn auto voor twee uur te laten staan. De man viel op omdat de patrouille hem uit een cafe zag komen, waarna hij in een auto stapte. Toen de bestuurder de politie signaleerde reed hij een extra rondje, hetgeen de agenten bevreemdde. De man werd staande gehouden voor een controle op de Sint Gerardusstraat en bleek onder invloed van alcohol. Hij kreeg een boete van 410,00.

Op de Sterweg is afgelopen nacht om 00.40 uur een 27-jarige inwoner van Ell door de politie staande gehouden voor een alcoholcontrole. De man kreeg proces-verbaal en moest zijn auto voor vier uur leten staan.

ROERMOND Openstaande boetes

ROERMOND Bij een verkeerscontrole op de Wilhelminasingel werd afgelopen nacht een 30-jarige in Amsterdam wonende man staande gehouden. Hij bleek in een auto te rijden welke niet verzekerd is. Hiervoor is tegen de man proces-verbaal opgemaakt, terwijl bij controle van zijn identiteit bleek dat er tegen de man nog drie boetes openstaan. Om die reden is de man aangehouden en ingesloten. Hij wilde de openstaande boetes voor een bedrag van ruim 1500 gulden wel betalen, maar beschikte op dat moment niet over het geld. Om die reden is hij tot maandagmorgen 09.00 ingesloten tot hij de betaling geregeld heeft.