Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Rail-Tech Europe 2001 en Infra-Tunnel 2001 in Utrecht

Datum nieuwsfeit: 03-04-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

EUROPOINT BV

De succesvolle rail-tunnel combinatie

PERSBERICHT

De succesvolle rail-tunnel combinatie
Rail-Tech(r) Europe 2001 en Infra-Tunnel(r) 2001

Zeist, 19 februari 2001 . De gecombineerde evenementen Rail-Tech(r) Europe 2001 en Infra-Tunnel(r) 2001 zijn de ontmoetingsplaats voor experts op het gebied van railinfrastructuur, tunnelbouw en ondergronds bouwen. Bedrijfsleven en wetenschap ontmoeten elkaar op deze vakbeurs en conferenties op 3, 4 en 5 april 2001 in Jaarbeurs Utrecht.

Het evenement omvat een driedaagse internationale vakbeurs op het gebied van railinfrastructuur en tunnelbouw/ondergronds bouwen. Parallel hieraan worden over beide onderwerpen aparte tweedaagse conferenties gehouden. De voertaal tijdens beide conferenties is Engels. Directeur Johan Haarhuis van organisatiebureau Europoint legt uit: .De belangrijkste reden om beide evenementen gelijktijdig te houden is dat beide thema.s en technologieën op bepaalde aspecten niet alleen raakvlakken hebben, maar elkaar zelfs gedeeltelijk overlappen. De Infra-Tunnel(r) conferentie spitst zich dit keer dan ook toe op het onderwerp tunnels voor railinfrastructuur..

Rail-Tech(r) Europe 2001
Rail-Tech(r) wordt het verzamelpunt van technologie, industrie en openbaar vervoer bedrijven op het gebied van efficiënte innovaties van rail infrastructuur. .Cost effectiveness of rail infrastructure. is het hoofdthema van deze conferentie. Onderwerpen die tijdens de eerste conferentiedag aan de orde komen zijn: Europees infrastructureel beleid, magnetische levitatie en projecten als ETCS en Ecotrack voor beslissingssytemen en resource management. Deze eerste dag zal worden geopend door Philippe Roumeguere, Chief Executive van het Franse UIC (Union Internationale des Chemins de Fer). De tweede conferentiedag zal geheel in het teken staan van Slab Track, een aantal case studies worden uitgewerkt en de dag wordt afgesloten met een interactieve workshop.

Vooraanstaande internationale sprekers zullen garant staan voor een bijzonder interessante uitwisseling van gedachten rondom de politieke kaders, de haalbaarheid van de verschillende systemen, de verschillende ontwikkelingen en de resultaten van voorbeeldprojecten. Een vooraanstaande internationale adviescommissie onder leiding van prof. C. Esveld van TU Delft heeft met zorg dit programma samengesteld.

Infra-Tunnel(r) 2001
De conferentie zal worden geopend door mr. drs. Elco Brinkman van het Algemeen Verbond Bouwbedrijf (AVBB). Hij zal namens de bouwondernemingen zijn visie geven op de betekenis van de grote Nederlandse tunnelprojecten op railinfra-gebied voor het bouwbedrijfsleven en de mogelijkheden voor ondergronds bouwen in de toekomst. Projecten die op de conferentie in de schijnwerper worden gezet zijn onder andere: de Betuweroute (Nederland.Duitsland), de HSL-Zuid (Nederland.België.Frankrijk), de Noord/Zuid metrolijn (Amsterdam) en de ombouw van het Centraal Station in Antwerpen (België). Elk van de projectfasen, te weten planning, ontwerp- & contractering, uitvoering en exploitatie, komt op de conferentie in een eigen deelsessie aan de orde. Er worden ook presentaties over Japanse ervaringen met tunnelbouw voor het treinverkeer gehouden. Andere internationale bijdragen komen van experts uit België, Duitsland, Frankrijk, Engeland en Italië.

De voornaamste onderwerpen op de eerste dag zijn het besluitvormingsproces voor treintunnels in het algemeen, alsmede juridische aspecten met betrekking tot grondeigendomsrechten in het geval van ondergronds bouwen. Ook komen contractuele aspecten (risico-aansprakelijkheid en risico-verdeling) aan de orde.

De tweede dag richt zich op de ingenieurspraktijk. Onder andere zullen recente ervaringen met het continu boren van de Sophiaspoortunnel gepresenteerd worden. In de middag komen onderwerpen als onderhoud, supervisie en exploitatie van treintunnels aan de orde, met de nadruk op veiligheid en trillingen.

Infra-Tunnel(r) 2001 wordt georganiseerd in samenwerking met het Centrum Ondergronds Bouwen (COB), dat zorg draagt, in samenspraak met een adviescommissie, voor het bovengenoemde veelbelovende internationale conferentieprogramma. Het evenement wordt daarnaast ondersteund door het ITA (International Tunnelling Association) en het KIvI-TTOW (Koninklijk Instituut van Ingenieurs; Afdeling Tunneltechniek en Ondergrondse Werken).

Rail-Tech(r) Europe 2001 en Infra-Tunnel(r) 2001 Beurs De gecombineerde Rail-Tech(r) en Infra-Tunnel(r) beurs wordt voor de derde maal georganiseerd, volgend op de succesvol verlopen edities in 1997 en 1999. Ruim 12.000 m. bruto vloeroppervlak is gereserveerd voor nu al meer dan 140 nationale en internationale standhouders. Ook dit jaar zullen standhouders exposeren op de ruim 200 meter rail die door de beurshallen zal worden aangelegd. Andere noviteiten op de Rail-Tech(r) beurs zijn onder andere de expositie van het slab track systeem en een complete wissel. Op de Infra-Tunnel(r) beurs zal een nieuwe rookafzuigings-techniek gedemonstreerd worden; gezien de recente tunnelramp in Kaprun een zeer actueel onderwerp!

Rail-Tech(r) - Technische excursie . vrijdag 6 april 2001 Na afloop van de conferentie kunnen conferentiedeelnemers (met hun partners) deelnemen aan een excursie naar het Maglev Treintest Laboratorium in Emsland, in Duitsland. In de testrit die gemaakt wordt met Maglev trein zal men de snelheid van 400 km/uur overschrijden. Het testlaboratorium is de grootste in de wereld voor Magnetic Levitation treinen.

Infra-Tunnel(r) - Technische excursie . vrijdag 6 april 2001 Na afloop van de conferentie wordt tevens een excursie naar de Sophiaspoortunnel en het Simon Stevin laboratorium in Delft georganiseerd. De Sophiaspoortunnel is de langste tunnel in de Betuweroute (totale lengte van 8 km waarvan 4 km worden geboord). De boringen vinden plaats met een uiterst innovatieve, continue boormethode. In het laboratorium in Delft worden tunnellijn segmenten getest met grootschalig opgezette testmethoden waarin de omstandigheden voor de typische Nederlandse zachte bodemstructuur gesimuleerd worden.

Aanmelden
Deelnemers kunnen zich on-line registreren voor zowel deelname aan beide conferenties als voor een beursbezoek. Surf hiervoor naar www.railtech-europe.com of naar
www.europoint-bv.com/events/infra-tunnel2001. Aanmelden voor de conferenties en/of excursies kan ook via de brochure met registratieformulier die op aanvraag verkrijgbaar is (tel:
030-6933489).

Voor-geregistreerde beursbezoekers via bovengenoemde sites ontvangen een korting van f 10,- op de normale beurs-entreeprijs van f 30,-. De beurscatalogus is in de entreeprijs inbegrepen.

Noot aan de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Europoint b.v.
Danielle de Bruijn
Laan van Beek en Royen 41
postbus 822
3700 AV Zeist
Tel.: 030 - 6933489
Fax : 030 - 6917394
E-mail: ddebruijn@europoint-bv.com
Web: www.europoint-bv.com

20 feb 01 15:34

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie