Vrijspraak van doden terrasbezoeker Vinkel

Vrijspraak van doden terrasbezoeker Vinkel

Bron: Rechtbank 's-Hertogenbosch

Datum actualiteit: 20-02-2001

De rechtbank in 's-Hertogenbosch acht niet bewezen dat drie mannen uit Oss en Nistelrode een terrasbezoeker uit Vinkel in augustus vorig jaar opzettelijk om het leven hebben gebracht. Volgens de rechter is niet duidelijk dat een van de verdachten de klappen of schoppen heeft toegebracht waardoor het slachtoffer is overleden. De rechtbank meent dat de getuigen elkaar tegenspreken of elkaar niet voldoende ondersteunen. Voorts verklaarden getuigen dat degene die het slachtoffer heeft getrapt schoenen droeg, terwijl uit andere getuigenverklaringen en een videoband van de barbecue blijkt dat de verdachten slippers droegen of blootvoets waren.

Wel meent de rechtbank dat de drie eigen rechter hebben gespeeld en zich als knokploeg hebben gedragen waarbij ze een ravage hebben aangericht. De rechter veroordeelde een 36-jarige man uit Oss tot een gevangenisstraf van achttien maanden. Een 30-jarige man uit Nistelrode en een 37-jarige man uit Oss kregen een gevangenisstraf van veertien maanden opgelegd.

Zie ook de uitspraken AB0130 en AB0131

Ga naar betreffende uitspraak met nummer: AB0129
(Zie het originele bericht)