BTrade.com en Viewlocity samen in veilige infrastructuur

Datum nieuwsfeit: 20-02-2001
bTrade.com en Viewlocity werken samen aan voorzieningen voor baanbrekende integratie en veilige infrastructuur

Analisten zien samenwerking als begin van nieuwe trend binnen de industrie

Amsterdam, 20 februari 2001 - Viewlocity, een wereldwijde leverancier van software en services waarmee bedrijven hun zakelijke activiteiten met hun handelspartners via het Internet kunnen managen, en bTrade.com, een toonaangevende leverancier van infrastructuuroplossingen voor e-business, hebben vandaag bekendgemaakt dat ze een overeenkomst hebben gesloten om gezamenlijk baanbrekende oplossingen voor robuuste integratie en een verbeterde veiligheid voor collaborative commerce aan te bieden.

In de samenwerkingsovereenkomst is vastgelegd dat bTrade.com zal bijdragen aan een verdere verbetering van de integration broker van Viewlocity door de levering van de infrastructuurcomponenten die nodig zijn voor een real-time, veilige, IP-gebaseerde gegevensuitwisseling via het Internet. Met behulp van bTrade.com's EasyAccess2000* met EDIINT (AS2) mogelijkheden kan Viewlocity haar handelspartners nu laten beschikken over de mogelijkheid gecodeerde, digitaal ondertekende gegevens op een zeer veilige, efficiënte en betrouwbare manier te verzenden en te ontvangen. Op zijn beurt zal de integration broker van Viewlocity er uiteindelijk voor zorgen dat bTrade.com haar klanten enterprise applicatie-integratie mogelijkheden kan aanbieden, waardoor grote ondernemingen en samenwerkende handelsgemeenschappen optimaal gebruik kunnen maken van hun bestaande investeringen in ERP, SCM en CRM technologieën.

"We zien een duidelijke trend in de markt nu meer en meer bedrijven op zoek gaan naar verregaande partner-integratie in combinatie met een brede connectiviteit van handelsgemeenschappen, dit in tegenstelling tot de 'dichotomische' benadering die momenteel in dit bereik wordt aangeboden door de verkopende partijen," geeft Jon Derome, senior analist bij de afdeling B2B Commerce van de Yankee Group, als commentaar. "Deze relatie is baanbrekend en geeft aan in welke richting de markt zich zal bewegen. Het gecombineerde aanbod behelst een uitgebreidere oplossing waarin interne applicatiemogelijkheden op één lijn gebracht worden en een zeer goed beveiligde gegevensuitwisseling met een bredere handelsgemeenschap op het Internet mogelijk wordt."

"De relatie tussen Viewlocity en bTrade.com is het type alliantie waar de B2B-industrie op heeft gewacht - een samenwerking die leidt tot verregaande integratiemogelijkheden en een manier om complexe, veilige handelsomgevingen op IP-basis met elkaar te verbinden," zegt David M. Lonsdale, Chairman, CEO en President van bTrade.com. "We hebben naar veel aanbieders van integratie-oplossingen gekeken en waren zeer gecharmeerd van de oplossingen van Viewlocity door hun hoge mate van connectiviteit die zich wereldwijd bewezen heeft. We zijn er trots op te kunnen samenwerken met Viewlocity, een bedrijf dat naar onze overtuiging een zeer uitgebreide expertise heeft als het gaat om het integreren van handelspartners."

"De oplossingen van bTrade.com bieden de klant de hoogst mogelijke mate van bescherming wanneer missie-kritische zakelijke gegevens worden uitgewisseld tussen de leden van 'many-to-many' handelsgemeenschappen via het Internet," voegt Greg Cronin, CEO van Viewlocity hieraan toe. "Het bewezen implementatiegemak van de oplossingen van bTrade.com solutions op alle niveaus van een leveringsketen, of het nu een grote of een kleine keten is, stelt ons in staat optimaal in te spelen op de vraag en de efficiency die in de markt wordt gevonden. We verheugen ons zeer op onze samenwerking met bTrade.com aangezien we samen uitgebreide, geïntegreerde en beveiligde relatie-oplossingen kunnen aanbieden voor alle aspecten van de wereldwijde leveringsketengemeenschap."

Over bTrade.com
bTrade.com (www.bTrade.com), gevestigd in Irving TX, VS, heeft met haar meer dan tien jaar ervaring meer dan 100.000 handelspartners in een Global 2000 customer
base voorzien van universele platforms met applicaties voor veilig data transport, vertaling en transformatie. bTrade.com zorgt voor de verbinding van e-Business partners en gemeenschappen zonder dat daarvoor veranderingen nodig zijn aan en in bestaande applicaties, terwijl tegelijkertijd de nul worden teruggebracht.

Over Viewlocity
Viewlocity is een wereldwijde leverancier van software en services voor de ondersteuning van bedrijven bij het managen van hun zakelijke activiteiten met hun handelspartners via het Internet. Met meer dan 3.200 installaties zorgen we voor een grote toegevoegde waarde voor iedere organisatie door een naadloze integratie met haar supply web partners, inclusief klanten, toeleveranciers, logistieke service providers en handelsgemeenschappen. De supply web solutions van Viewlocity zijn gebaseerd op XML en andere open standaards en stellen klanten in staat hun bestaande technologieën op een hoger plan te brengen en tegelijkertijd synchronisatie van de informatie en een goed inzich in alle handelsinteracties te realiseren. Door een voortdurende monitoring van het supply web bieden de producten van Viewlocity dynamische waarschuwingsmogelijkheden bij allerhande kwesties die zich voordoen en kunnen correctieve acties worden ondernomen op basis van zakelijke regels. Daarnaast is intelligente beslissingsondersteuning mogelijk voor het actief managen van de relaties met de handelspartners. Door het optimaliseren van de relatie met hun handelspartners kunnen bedrijven hun verkoopproces verbeteren en hun kosten terugdringen door het beperken van doorlooptijden en voorraadniveaus.

Viewlocity heeft 14 vestigingen verspreid over de hele wered. Het wereldwijde hoofdkantoor bevindt zich in Atlanta, Georgia, het Europese hoofdkantoor in Londen en het hoofdkantoor voor Azië-Pacific in Singapore. Het bedrijf biedt haar diensten aan aan bedrijven van wereldklasse, waaronder American Standard, Carrefour, DHL Worldwide Express, Ericsson, Ryder System en Volvo. Voor meer informatie kunt u bellen met 877.512.8900 of een bezoek brengen aan www.viewlocity.com .

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Text 100 BV
Gemma Robertson