Siemens bouwt voor Nuon mega zonnecentrale op Floriade 2002

E&L 0102.167a nl

Den Haag, dinsdag 20 februari 2001

Siemens bouwt voor Nuon mega zonnecentrale op Floriade 2002

Siemens Nederland uit Den Haag heeft van N.V. Nuon uit Arnhem de opdracht gekregen voor de turn-key levering van het grootste zonnedak ter wereld. De zonnecentrale komt te staan op de Floriade 2002, krijgt een geïnstalleerd vermogen van 2,3 MWp en heeft een oppervlakte van bijna drie voetbalvelden. Met deze opdracht is een bedrag gemoeid van ruim 35 miljoen gulden.

Siemens Nederland levert deze installatie als dakbedekking voor een reuzenkas die onderdak gaat bieden aan een bijzondere expositie van bloemen en planten. De door Siemens te plaatsen zonnepanelen, meer dan 19.000 stuks, zijn afgeleid van een standaard module en transparant uitgevoerd om het zonlicht zo veel mogelijk door te laten. Maart 2001 begint de bouw van de centrale en de verwachting is dat Siemens de zonnecentrale in december dit jaar zal opleveren, waarna hij energie gaat leveren aan de Floriade.

Nadere inlichtingen voor de redactie:
Afd. Persvoorlichting, Bernard H. Bos
Tel: (070) 333 2325, e-mail: (bernard.bos@siemens.nl)