Compaq kondigt draagbare thuiscomputer aan

Datum nieuwsfeit: 20-02-2001

Compaq kondigt draagbare thuiscomputer met FutureBay Combo-speler aan

Nieuwe modellen inclusief Postbank verzekering en CompaqNET Internet-toegang

Gouda, 20 februari 2001 - Vandaag annonceert Compaq vijf draagbare Presario thuiscomputers, de 12XL411, de 14XL453, de 17XL470, de 17XL480 en de 18XL481. Al deze draagbare thuiscomputers zijn voorzien van een TFT-beeldscherm, variërend in grootte van 31 tot 38 centimeter. De Presario 17XL480 is de eerste draagbare thuiscomputer die voorzien is van een FutureBay Combo-speler. Om het gebruikersgemak te vergroten, introduceert Compaq een zogenaamde QuikDock, als uitbreiding op de 17XL- en de 18XL-serie. Daarnaast wordt bij alle modellen vijftig uur gratis Internet-toegang via CompaqNET en 1 jaar gratis verzekering bij de Postbank aangeboden.

FutureBay Combo speler
De FutureBay Combo-speler bij de Presario 17XL480 is een FutureBay Combo-speler. Dit is een ruimtebesparende drive die de schrijvende functie van een cd-ReWriter combineert met de afspeelmogelijkheden en de opslagcapaciteit van een DVD-speler. De Compaq Presario FutureBay Combo-speler maakt dus naast het lezen van DVD's en cd's, ook het branden van cd's in één drive mogelijk. Met zijn 'techno' design - zilver met een zwart rubberen band - richt de 17XL serie zich op mobiele gebruikers die grote waarde hechten aan prestaties en ontwerp.

QuikDock
Een QuikDock is een connector met verschillende aansluitmogelijkheden voor randapparatuur. Printers, externe luidsprekers, gamepads, externe toetsenborden en een muis kunnen via de QuikDock eenvoudig aan de draagbare thuiscomputers in de 17XL- en 18XL-serie aangesloten of losgekoppeld worden. Ook het aansluiten van de thuiscomputer via de QuikDock op het netwerk of aan de televisie behoort tot de mogelijkheden.

Beeldscherm 38 centimeter
Naast de QuikDock aansluitmogelijkheden, de 'blue shade' kleur en de 10/100 mbps ethernet aansluiting voor ADSL of kabel, is de Presario 18XL481 voorzien van een beeldscherm met een diameter van 38 centimeter. In combinatie met de ATI RAGE Mobility M128 2xAGP grafische kaart biedt dit model uitstekende multimedia prestaties. De grafische kaart ondersteunt ACPI en AMP power management en is geoptimaliseerd voor de 800 MHz Pentium III processor in deze draagbare thuiscomputer. Gebruikers die kiezen voor optimale beeldkwaliteit en een draagbare alles-in-één thuiscomputer kiezen voor de Presario 18XL481.

De Presario 14XL453 is voorzien van de verwisselbare Color Design Set en biedt de gebruiker daarmee de mogelijkheid zelf te bepalen welke kleur de computer heeft. Het model is voorzien van een ingebouwde DVD-speler en heeft een TFT beeldscherm met een diameter van 34 centimeter.

Naast deze modellen introduceert Compaq de Presario 12XL411. Een draagbare multimedia thuiscomputer voor een goede prijs/kwaliteit verhouding. Dit model is standaard voorzien van de Internet Scroll toets, de Easy Access Internet toetsen en Disqplay. Ook CD-rom speler, diskette drive, modem en luidsprekers zijn standaard ingebouwd.

CompaqNET
De draagbare Presario thuiscomputers geven direct 50 uur gratis toegang tot het Internet (exclusief kosten voor de telefoonverbinding) via CompaqNET Plus. Na de proefperiode zijn er naar keuze twee abonnementsvormen mogelijk: het CompaqNET Free en het CompaqNET Plus abonnement. Het eerste abonnement biedt onbeperkt gratis Internet met een betaalde Helpdesk. Het tweede, betaalde abonnement biedt onbeperkt toegang tot Internet met een Helpdesk tegen lokaal tarief. Daarnaast omvat het CompaqNET Plus abonnement een aantal extra diensten, zoals een eigen homepage en meerdere mailboxen.

Gratis Postbank PC verzekering
Bij elke Compaq Presario thuiscomputer wordt gratis één jaar verzekering geleverd. Deze verzekering dekt eventuele schade aan de computer en bijbehorende randapparatuur tot een bedrag van Hfl. 5.000,-. Daarnaast kan de gebruiker het eerste jaar gratis van het eveneens meegeleverde Girotel, het thuisbankierprogramma van de Postbank, gebruik maken.

Meer informatie over de nieuwe Compaq Presario thuiscomputers is te vinden op: www.compaq.nl/presario.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is een van 's werelds marktleiders op het gebied van Internet-infrastructuren en -toegang. Compaq ontwerpt, ontwikkelt, produceert en levert, al dan niet in samenwerking met haar partners, een breed scala aan end-to-end enterprise oplossingen, waaronder hardware, software, opslagsystemen en diensten. In meer dan 200 landen verkoopt Compaq haar producten en diensten, voornamelijk aan het bedrijfsleven, consumenten, de overheid en onderwijsinstellingen.

Meer informatie over Compaq en haar producten en diensten, alsmede klantenondersteuning, is beschikbaar op www.compaq.nl.

COMPAQ AND THE COMPAQ LOGO REGISTERED U.S. PATENT AND TRADEMARK OFFICE. PRODUCT NAMES MENTIONED HEREIN MAY BE TRADEMARKS AND/OR REGISTERED TRADEMARKS OF THEIR RESPECTIVE COMPANIES. THIS FINANCIAL DISCUSSION CONTAINS FORWARD-LOOKING STATEMENTS BASED ON CURRENT EXPECTATIONS THAT INVOLVE A NUMBER OF RISKS AND UNCERTAINTIES. THE POTENTIAL RISKS AND UNCERTAINTIES THAT COULD CAUSE ACTUAL RESULTS TO DIFFER MATERIALLY INCLUDE: DELAYS IN THE IMPLEMENTATION OF CHANGES IN DELIVERY MODELS, COMPONENT SHORTAGES, INCREASED COMPETITIVE ENVIRONMENT AND PRICING PRESSURES, DELAYS IN PRODUCT ROLLOUT SCHEDULES, SLOW ACCEPTANCE FOR NEW FORM FACTORS, CHANGES IN PRODUCT, CUSTOMER AND GEOGRAPHIC SALES MIX, EMPLOYEE RETENTION, THE FINANCIAL CONDITION OF RESELLERS, DELAYS IN NEW SYSTEMS IMPLEMENTATION, OPERATIONAL INEFFICIENCIES RELATED TO SALES CYCLES, EQUITY INVESTMENT VOLATILITY, EMERGING MARKET POLITICAL OR ECONOMIC INSTABILITY AND DISRUPTIONS RELATED TO RESTRUCTURING ACTIONS. FURTHER INFORMATION ON THE FACTORS THAT COULD AFFECT COMPAQ'S FINANCIAL RESULTS IS INCLUDED IN COMPAQ'S SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION (SEC) FILINGS, INCLUDING THE LATEST ANNUAL REPORT ON FORM 10-K AND THE LATEST QUARTERLY REPORT ON FORM 10-Q.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 - 565807, e-mail: (Jeanette.dewilde@compaq.com) Of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Perlita Fränkel, tel. 023 - 5628208, e-mail: (perlitaf@monogram.nl)