Armstrong in bespreking met CVC over verkoop

ARMSTRONG DLW AG

Armstrong in bespreking met CVC over verkoop

ARMSTRONG IN BESPREKING MET CVC CAPITAL PARTNERS OVER VERKOOP DESSO

20 februari 2001 - BIETIGHEIM, DUITSLAND - Armstrong DLW AG, dochteronderneming van het Amerikaanse Armstrong Holdings, Inc. (NYSE:ACK), heeft vandaag bekend gemaakt dat zij in bespreking is met CVC Capital Partners over de verkoop van de bedrijfsactiviteit Desso projectvloerbedekkingen. Deze besprekingen gaan naar verwachting enige maanden duren.

Desso (Tapijtfabriek H. Desseaux N.V.), een onderneming met wereldwijd ongeveer 1300 medewerkers, produceert zachte projectvloerbedekkingen in Nederland, Duitsland en België. In 1999 behaalde de Desso-vestiging in Oss een jaaromzet van circa 300 miljoen euro. 'Een overname door CVC zou Desso de mogelijkheid geven om te groeien en om klanten en medewerkers beter van dienst te kunnen zijn', aldus Gerard Glenn, President en Chief Executive Officer van Armstrong DLW AG. 'In Europa heeft Armstrong haar bedrijfsactiviteiten gericht op elastische producten ('resilient products', en we zouden de opbrengst van de verkoop zeker aanwenden voor de groei van die kernactiviteit in Europa.'
CVC Capital Partners, gevestigd in Londen, is een vooraanstaande Europese investeringsmaatschappij met belangen in meer dan 200 bedrijven in heel Europa met een totale waarde van 30 miljard $. Meer informatie over CVC Capital Partners is te vinden op www.cvceurope.com.

Desso is een dochteronderneming van Armstrong DLW Europa, een filiaal van Armstrong Holdings Inc., een wereldwijde leider in design, innovatie en productie van vloeren en plafonds. Armstrong telt wereldwijd ca. 18.000 werknemers en het hoofdkwartier bevindt zich in Lancaster, Pennsylvania, Verenigde Staten. In 1999 bedroeg Armstrong's netto verkoopcijfer meer dan 3,4 miljard $ (3,68 miljard Euro). Desso is marktleider op het gebied van productie en verkoop van zachte vloerbedekkingen en ondergronden voor sportvloeren - en velden. Meer informatie over Armstrong en Desso is te vinden op www.armstrong.com en www.desso.nl.

- einde persbericht -17)
This press release contains forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These statements provide the Company's expectations or forecasts of future events. Actual results could differ materially as a result of known and unknown risks and uncertainties and other factors, including: the Company's ability to secure sufficient additional financial flexibility and liquidity; the Company's asbestos related and any other litigation; greater than expected working capital requirements; variations in raw material and energy costs, and the Company's success in achieving manufacturing efficiencies and price increases; the Company's success in introducing new products; product and price competition caused by factors such as worldwide excess industry capacity; interest, foreign exchange and effective tax rates; integration of the Company's acquisitions; business combinations among competitors and suppliers; the strength of domestic and foreign end-use markets and improved efficiencies in the European flooring market; impacts to international operations caused by changes in intellectual property protection and trade regulations, and the political climate in emerging markets; and other risks, uncertainties and factors disclosed in the most recent report on Form 10-K and reports on Form 10-Q and Form 8-K of Armstrong Holdings and Armstrong World filed with the Securities and Exchange Commission. The company undertakes no obligation to update any forward-looking statement.

Voor meer informatie:
Eric van Kleef