Politiebericht Limburg-Zuid Kerkrade: etalagekraak

Datum nieuwsfeit: 20-02-2001

Politiebericht Limburg-Zuid: Kerkrade 20-02-2001 Persberichten district Kerkrade
Dinsdag 20 februari 2001 - 12.30 uur

Kerkrade; hennepplantage
Naar aanleiding van diverse (reuk)overlastmeldingen stelde de politie op maandag 19 februari om 10.10 uur een onderzoek in in de woning van een 36-jarige bewoner van de Honeestraat in Kerkrade. Eén van de slaapkamers bleek ingericht te zijn voor de teelt van ongeveer 80 hennepplanten. Er was net geoogst. Deze oogst alsmede 8 groeilampen, 8 transformatoren, een afzuiginstallatie, een koolstoffilter, een besproei-installatie en enkele meters en schakelklokken werden in beslag genomen. Omdat er met de elektriciteitsmeter gemanipuleerd was, werd het energiebedrijf Essent in kennis gesteld. Tegen de verdachte wordt proces-verbaal opgemaakt.

Landgraaf; inbraak café
Maandag 19 februari werd tussen 01.30 en 06.45 uur ingebroken in een café aan de Sloterstraat in Landgraaf. Men kwam het pand binnen nadat men een ladder tegen de gevel van het pand had gezet en een raam had verbroken. In het café werden twee speelautomaten open gebroken en de inhoud daarvan (enkele honderden guldens) gestolen.

Kerkrade; radarcontroles
Maandag 19 januari werd tussen 09.15-10.00 uur de snelheid gecontroleerd op de Industriestraat in Kerkrade. Van de 100 gecontroleerde voertuigen reden 12 bestuurders te hard. De hoogste snelheid bedroeg 64 km/uur. Daarna werd van 10.15-11.15 uur gecontroleerd op de Hamstraat eveneens in Kerkrade. Daar reden van de 486 gecontroleerde voertuigen 128 bestuurders te hard. De hoogste snelheid bedroeg hier 92 km/uur. Op beide wegen geldt 50 km/uur.

Kerkrade; opnieuw inbraak in voetbalkantine
Voor de derde keer in twee maanden tijd werd in de nacht van zondag 18 op maandag 19 februari ingebroken in de kantine van de voetbalvereniging FC Gracht aan de Slakbeemdenweg in Kerkrade. Door het vernielen van een ruit van een van de kleedkamers verkreeg men de toegang tot het pand. Binnen werden weer enkele deuren opengebroken om uiteindelijk in de keuken van de kantine terecht te komen. Van daaruit werden diverse flessen sterke drank en flessen cola gestolen. Het schadebedrag is niet bekend.

Landgraaf; schennispleger
Toen een 18-jarige vrouw uit Landgraaf maandag 19 februari om 18.15 uur met haar fiets over de Toeristenweg in Landgraaf reed, werd ze voorbij gereden door een onbekende man in een klein model auto. Even verderop stond die man plotseling voor haar op straat terwijl hij haar zijn ontbloot geslachtsdeel toonde. Ondanks dat de flink geschrokken vrouw hard door fietste, rende de schennispleger al masturberend nog een tijd achter de vrouw aan maar moest op een gegeven moment toch afhaken. De man was ongeveer 1,65 meter lang en 35-40 jaar. Opvallend aan hem waren zijn grote ronde ogen.

Landgraaf; dronken bestuurder
Een 42-jarige autobestuurder uit Landgraaf werd dinsdag 20 februari om
01.15 uur op de Gatestraat in Landgraaf gecontroleerd. Omdat hij alcohol gedronken had, werd van hem een blaastest afgenomen. Deze test gaf een promillage aan van 1,81 reden waarom het rijbewijs van de man direct ingevorderd werd. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Simpelveld; etalagekraak
Dinsdag 20 februari gooiden onbekenden om 05.20 uur met twee klinkers de etalageruit in van een winkel aan de Dorpstraat in Simpelveld. Vanuit de etalage werden diverse antieke spullen gestolen. Door het rondvliegende glas raakten tevens enkele andere spullen beschadigd.Hoe groot het schadebedrag is, is niet bekend.

(Bureau Voorlichting district Kerkrade; 045 - 400 20 06)