Bezoekerscentrum Schipholscoop dicht per 1 maart 2001

Datum nieuwsfeit: 20-02-2001
Amsterdam Airport Schiphol

Bezoekerscentrum Schipholscoop dicht per 1 maart 2001

Het bezoekerscentrum Schipholscoop van Amsterdam Airport Schiphol gaat per 1 maart 2001 dicht. Het bezoekerscentrum Schipholscoop, gelegen in Aankomsthal 1, is in juli 1994 geopend om met name de omwonenden van Schiphol te informeren over Schiphol en haar toekomstplannen.

De eerste jaren werd Schipholscoop bezocht door meer dan 100.000 bezoekers per jaar. De afgelopen twee jaar is echter het aantal bezoekers dat een bezoek bracht aan Schipholscoop sterk afgenomen. Amsterdam Airport Schiphol heeft daarom besloten haar omwonenden op een andere wijze te informeren. Op de website van Schiphol Group, www.Schiphol.nl., is onlangs een speciale site voor de omwonenden van Schiphol geopend. Op deze site, Schiphol in de omgeving, kan men achtergrondinformatie vinden over o.a. de vijfde baan, milieuaspecten en uitvliegroutes. Daarnaast geeft Amsterdam Airport Schiphol al jaren elke maand het informatieblad Schipholland uit dat huis aan huis op ruim 500.000 adressen in de omgeving van Schiphol wordt verspreid.

Informatie over Schiphol kan men opvragen via telefoonnummer 0900-SCHIPHOL (72447465), 22 cent per minuut.