Croissanterie van der Poel IJssalon van het jaar

Persbericht 21 februari 2001

Vakwedstrijden tijdens de IJsvak 2001
Croissanterie van der Poel IJssalon van het jaar

WOERDEN - 21 februari 2001 - Dankzij Frank de Kruijff, medewerker van Croissanterie van der Poel uit Enschede, mag deze zaak zich "IJssalon van het jaar 2001" noemen. In het eindklassement van de twee vakwedstrijden De Gouden IJsspatel en de Gouden IJscoupe eindigde Frank de Kruijff met het hoogste aantal punten.

Johan van der Weerd en winnaar Frank de Kruijff (rechts) De wedstrijden vonden plaats tijdens de IJsvak 2001 in Vianen. De sector Fastfood en IJsbedrijven van Koninklijk Horeca Nederland was de organisator van deze ijsvakwedstrijden.

De Gouden IJsspatel

Bij de wedstrijd om de Gouden IJsspatel was de opdracht aardbeienijs maken met een eigen compositie. Het ijs werd door een vakbekwame jury beoordeeld op smaak, kleur, geur en structuur. Herold Katers van het bedrijf Van der Poel IJs BV uit Hengelo ging met de Gouden IJsspatel naar huis. De tweede en derde prijs ging respectievelijk naar Jurry Dijkstra van IJssalon Talamini uit Zwolle en Sanne Colijn van IJssalon Martino uit Rhenen.

De Gouden IJscoupe

Bij de wedstrijd om de Gouden IJscoupe was de opdracht het maken van 4 identieke ijscoupes binnen de gestelde tijd van 6 minuten, waarbij in ieder geval aardbeienijs in verwerkt moest zijn. De jury beoordeelde de coupes op presentatie, smaak, kleur, geur en structuur. Frank de Kruijff van Croissanterie van der Poel uit Enschede is de winnaar van de Gouden IJscoupe. De tweede en derde prijs ging respectievelijk naar Italo Guerra van IJssalon Talamini uit Deventer en Mengs Stoelinga van Brasserie Van der Poel BV uit Hengelo.

Bij beide wedstrijden zijn landelijk of internationaal operende ijsfabrikanten en hun werknemers uitgesloten van deelname.

Voor meer informatie:
De heer J. van der Weerd, voorzitter sector Fastfood en IJsbedrijven en voorzitter van de jury, tel. 0525 631379
Ans Groenewegen, hoofd Public Relations, tel. 0348 - 489 457.