Bespreking wetsvoorstel wijziging revisorenwet uitgesteld

Datum nieuwsfeit: 23-02-2001
Volksunie

Bespreking wetsvoorstel wijziging revisorenwet uitgesteld (23/02/01)

Op donderdag 22 februari jl. stond het wetsvoorstel tot wijziging van de wet van 22 juli 1953 tot oprichting van een instituut der bedrijfsrevisoren van de kamerleden Geert Bourgeois, Karel Van Hoorebeke, Fons Borginon en Frieda Brepoels (1039) geagendeerd op de agenda van de Commissie Handels- en Economisch recht.

Het wetsvoorstel strekt er in hoofdzaak toe belangenconflicten te voorkomen. Zo wordt ondermeer voorgesteld dat een bedrijfsrevisor die de boekhouding van een onderneming controleert, geen andere opdracht mag vervullen voor dezelfde opdrachtgever.

Op verzoek van de Minister van ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen