Politiebericht Heerlen; Autos door brand beschadigd

Politiebericht Limburg-Zuid: Heerlen 25-02-2001 District Heerlen/Kerkrade
Heerlen

Heerlen; Autos door brand beschadigd
Door nog onbekende oorzaak onstond zaterdagmorgen omstreeks 03.15 uur brand uit in een auto die geparkeerd stond op de Erfstraat. De eigenaar van de auto, een 42 inwoner uit Woerden, overnachtte bij familie. Twee autos die aan weerszijde van de bewuste auto stonden, raakten eveneens flink beschadigd. De brandweer moest eraan te pas komen om het vuur te doven.

Brunssum; Trekker gestolen
Onbekenden hebben tussen vrijdag 23 februari omstreeks 18.00 uur en zaterdag 24 februari omstreeks 09.30 uur vanaf een parkeerplaats aan de Molenvaart in Brunssum. De oplegger die aan de trekker was gekoppeld werd afgekoppeld en achter gelaten. De ontvreemde trekker is een rode Scania. Op de trekker staat de firmanaam: "F. v.d. Ven" Van de daders ontbreekt elk spoor.

Schinveld; 14-Jarig meisje ernstig mishandeld
Vier tot nu toe onbekende meisjes hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag omstreeks 01.30 uur op Beekstraat in Schinveld een 14-jarig meisje uit Brunssum ernstig mishandeld. Het slachtoffer liep enkele snijwonden in haar gezicht op en moest zich in het ziekenhuis laten behandelen. Het slachtoffer kreeg in een horecagelegenheid ruzie met vier andere meisjes, waarna de ruzie buiten werd voortgezet. Hierbij zou een van de vier meisjes een bierglas in het gezicht van het slachtoffer hebben gegooid.
Van de belaagsters ontbreekt elk spoor.

Heerlen; Flessengooiers aangehouden
Zondagmorgen omstreeks 03.30 uur werden op de Bongerd een 16-jarige inwoner uit Brunssum en een 18-jarige inwoner uit Heerlen aangehouden. Beide mannen hadden kort daarvoor een fles drank en diverse bierglazen naar politiemensen gegooid, die ter plaatse moesten optreden in verband met een vechtpartij tussen enkele groepen jongeren. Bij dit politieoptreden werd een politiehond ingezet om vechtende jongeren uiteen te drijven. Hierbij werd een tot nu onbekende jongeman in een van zijn armen gebeten.
Tijdens de onregelmatigheden werd eveneens een 18-jarige inwoner uit Heerlen aangehouden. De man bleek onder zijn kleding een kei te hebben verstopt, terwijl in zijn broekband een op een echt gelijkend vuurwapen werd aangetroffen.

Heerlen; Tweetal vernielt geparkeerde autos
Zondagmorgen omstreeks 04.15 uur werden op de Sittarderweg een 17-jarige inwoner uit Heerlen en een 19-jarige inwoner uit Landgraaf aangehouden. Het tweetal wordt er van verdacht kort daarvoor op de Elfmorgenstraat twaalf autos te hebben vernield. Met name moesten de buitenspiegels het ontgelden.
Dankzij de oplettendheid van enkele getuigen kon het tweetal worden ingerekend. Zij bleken eerder in de nacht op het Prancratiusplein ook al baldadig te zijn geweest.

Simpelveld; Vijfjarig kind onder auto
Zaterdagmiddag omstreeks 17.00 uur vond er op de Brandstraat een aanrijding plaats waarbij een vijfjarig kind uit Simpelveld ernstig gewond raakte. Het slachtoffertje werd met een dubbele beenbreuk en een open beenwond opgenomen in het ziekenhuis in Heerlen. Het ongeval gebeurde toen het kind spelenderwijs de rijbaan opliep en daarbij werd aangereden door een auto die bestuurd werd door een 59-jarige inwoner uit Simpelveld.
De politie stelt een onderzoek in.

Mededeling:
Van maandag 26 februari tot en met zondag 4 maart as. Is er in het district Kerkrade en Heerlen geen voorlichter aanwezig. De collegae van Maastricht en Sittard nemen de honneurs waar.

A.J.M. Boosten, Bureau Voorlichting, tel.: 045 - 4003050