Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 25-02-2001

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 25-02-2001
1e Persbericht 25 februari 2001

Persberichten uit de regio:

Eindhoven: Verdachte onder hevig verzet aangehouden Op het Stratumseind is zondagochtend om 3.50 uur een 18-jarige man uit Gerwen aangehouden. De politie zag dat de man onenigheid had met een onbekende man. Hierop werd de verdachte verzocht om weg te gaan. Hij weigerde dit en werd vervolgens onder hevig verzet aangehouden. Tevens bedreigde hij een politieagent. De verdachte is voor verder onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Man verdacht van vernieling en mishandeling onder verzet aangehouden
Zondagochtend om 3.10 uur is op het Stationsplein een 26-jarige Eindhovenaar onder hevig verzet aangehouden. De verdachte man had in een horecagelegenheid aan het Stationsplein ruzie gekregen met een andere klant. De portier heeft hem hierop de horecagelegenheid uitgezet. Buiten vernielde de verdachte vervolgens een ruit. Toen de portier naar buiten liep werd deze door de man in zijn gezicht geslagen. De verdachte is voor verder onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Onder invloed
Op de Geldropseweg is zondagochtend rond 2.40 uur een 27-jarige Eindhovenaar aangehouden. De politie zag dat de man een rood verkeerslicht negeerde op de Stratumsedijk en hield hem staande. Een blaastest wees uit dat de man een slok te veel op had. Hij weigerde echter mee te werken aan de ademanalyse. Tegen de man wordt een proces-verbaal opgemaakt.

Op de Fuutlaan werd zondagochtend om 2.40 uur een 55-jarige Eindhovenaar aangehouden. Een blaastest gaf aan dat de man alcohol had genuttigd. Hij is voor een ademanalyse meegenomen naar het politiebureau en geplaatst in een ophoudlokaal waaruit hij naderhand verdwenen bleek te zijn. Tegen de man wordt een proces-verbaal opgemaakt en de politie stelt een nader onderzoek in naar het gebeurde.

Eindhoven: Auto gestolen
Vanaf de Tonnaerstraat is tussen zaterdagavond 21.15 uur en zondagochtend 1.15 uur een paarse Volkswagen Golf met het kenteken NN-NB-31 gestolen.

Eindhoven: Voetganger aangereden
Op de Keizersgracht is zondagochtend rond 1.15 uur een 27-jarige man uit Harfsen aangereden. Het slachtoffer liep op het trottoir van de Keizersgracht. Plotseling stapte of viel de man de rijbaan op waardoor hij door een 38-jarige automobilist uit Eindhoven aangereden werd. Het slachtoffer is met een beenbreuk en een hoofdwond opgenomen in het Catharinaziekenhuis.

Eindhoven: Fietspomp aanleiding voor mishandeling Op de Vestdijk is zaterdagavond rond 18.30 uur een 41-jarige Eindhovenaar mishandeld. Het slachtoffer zag dat een onbekende man de fietspomp van zijn fiets afpakte. Hij sprak de dader hier op aan. De dader zei vervolgens niks en schopte het slachtoffer tegen zijn been en armen waardoor hij ten val kwam. Vervolgens schopte een tweede persoon het slachtoffer een aantal keren. Hierna zijn beide daders weggelopen. Het gaat om een blanke man, ongeveer 1.90 meter lang, in de leeftijdscategorie 25 30 jaar met kort geschoren blond haar. Hij droeg een zwarte jas en zwarte kistjes. De tweede man is eveneens blank en heeft kort geschoren blond haar. Hij is ongeveer 1.80 meter lang en naar schatting 20 jaar. Hij droeg een grijze jas en eveneens zwarte kistjes. Het slachtoffer is voor behandeling naar het ziekenhuis geweest. Hij liep inwendige bloedingen op in zijn bovenbeen en diverse schaafwonden over zijn hele lichaam.

Eindhoven: Beroving
Op de Jan van de Capellelaan is zaterdagavond rond 19.00 uur een 16-jarige jongen uit Eindhoven beroofd. De jongen reed met zijn bromfiets over een voetpad dat parallel loopt aan de Jan van Capellelaan. Plotseling stond er een bromfiets dwars op het voetpad met twee jongens erbij. De jongens zeiden tegen het slachtoffer dat hij moest stoppen en vroegen of hij geld bij zich had. Eén van de jongens pakte vervolgens het slachtoffer bij zijn nek en de tweede jongen nam de portemonnee met daarin 160 gulden uit de binnenzak van het slachtoffer weg. Hierop reden de twee daders op de bromfiets weg.

Helmond: Inbraak in winkel
Aan de Vondellaan is zondagochtend rond 1.45 uur ingebroken in een winkel. De dader kwam binnen door een raam van de voordeur in te slaan. Uit het bedrijf worden vier boormachines vermist.

Aarle Rixtel: Auto gestolen
Vanaf de Bosscheweg is tussen donderdagmiddag 16.00 uur en zaterdagmiddag 12.00 uur een witte bestelbus Mercedes Benz 310D-X met het kenteken VK-85-JB gestolen.

Bakel: Gereedschap uit schuur gestolen
Uit een schuur aan de Nuijeneind is zaterdag tussen 9.00 en 17.00 uur een decoupeerzaag, een vlakschuurmachine en een accuboormachine gestolen. De dader is binnengekomen door een raam open te breken.

Nuenen: Vernieler ruit op heterdaad aangehouden Op de Pastoor Aldenhuijsenstraat is zondagochtend om 00.20 uur een 17-jarige Eindhovenaar aangehouden omdat hij door een politiesurveillance op heterdaad betrapt werd toen hij een raam van een winkel insloeg. De verdachte is naar verhoor naar huis gestuurd. Tegen hem wordt een proces-verbaal opgemaakt.

Someren: Man met geweld van portemonnee beroofd Op de Keizerstraat is zondagochtend rond 3.30 uur een 42-jarige man uit Someren van zijn portemonnee beroofd. Het slachtoffer werd van achteren door twee onbekende mannen aangevallen. De mannen sloegen hem met een onbekend voorwerp op zijn hoofd waardoor hij op de grond viel. Vervolgens namen ze de portemonnee van het slachtoffer met daarin 700 gulden mee en gingen er van door.