Meer faillissementen uitgesproken

Datum nieuwsfeit: 26-02-2001
CBS Webmagazine

Meer faillissementen uitgesproken

In het derde kwartaal van 2000 zijn 1162 faillissementen uitgesproken. Dit is een stijging van 29% ten opzichte van dezelfde periode in 1999. Bij natuurlijke personen is het aantal faillissementen met bijna de helft toegenomen en bij bedrijven met één zesde.

Uitgesproken faillissementen

In vergelijking met de eerste negen maanden van 1999 is het aantal faillissementen bij bedrijven en instellingen met 5% gestegen. De stijging deed zich voor in vrijwel alle bedrijfstakken. Alleen in de bedrijfstak `reparatie van consumentenartikelen en handel' daalde het aantal uitgesproken faillissementen met 5%.

Naar verhouding steeg het ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen