Politieberichten Groningen: aanhoudingen wegens vernieling

Persberichten Regiopolitie Groningen
Maandag 26 februari 2001

Dagelijkse berichten

Groningen: drie jongens aangehouden voor vernielingen Drie jongens uit Groningen - 2 maal 18 jaar en 17 jaar zijn zondagavond aangehouden op verdenking van vernielingen bij een flat aan de W. Dreesstraat. Een getuige zag dat de jongens een lamp en een regenpijp vernielden en waarschuwde de politie. De jongens werden meegenomen naar het bureau waar bleek dat een van de 18-jarige jongens als dader kon worden aangemerkt. De ouders van de twee andere jongens haalden hun kroost op van het bureau. De vernieler zit nog vast voor nader verhoor.

Groningen: hoestbui veroorzaakt ongeval
Op de Legeweg kreeg zondagavond een 21-jarige Groninger automobilist een hoestbui waardoor hij in de berm en vervolgens in de sloot terechtkwam. De man klaagde over rugklachten waarop de brandweer het dak van de wagen afknipte om de man horizontaal uit het wrak te halen. Hij is naar het ziekenhuis gebracht voor nader onderzoek. De auto is afgesleept.

Groningen: spiegels van autos getrapt
Op het Gedempte Zuiderdiep werd zondagavond een 29-jarige man uit Veendam aangehouden omdat hij van twee autos de spiegels had getrapt en een antenne had vernield. De man kon op aanwijzingen van een getuige in de kraag worden gevat en bekende de vernielingen. Hij kreeg een dagvaarding mee en werd op vrije voeten gesteld.

Groningen: drie aanhoudingen bij Groningen - NAC Bij de voetbalwedstrijd Groningen NAC werd een 25-jarige man uit Groningen aangehouden omdat hij vernielingen pleegde aan een eettentje bij het stadion en een medewerkster bedreigde. De man was zwaar onder invloed en werd ingesloten. Een supporter van NAC werd aangehouden omdat hij een politiemedewerker beledigde. Hij kreeg een schikkingsvoorstel van f 500.-. Een 25-jarige Stadjer bleek in het bezit van een busje CS-gas en een mes. Hij kreeg een proces-verbaal voor overtreding van de wet Wapens en Munitie. Verder verliep de wedstrijd rustig en waren er geen problemen met de openbare orde.

Groningen: rijden onder invloed
Een agent zag zondagmiddag een 43-jarige man slingerend rijden op de Zaagmuldersweg. Hij werd aangehouden in de Kievitstraat en blies op het bureau een promillage van 2.0. Hij kreeg een dagvaarding en zijn rijbewijs is ingevorderd. Op het Wielewaalplein reed een 23-jarige bromfietser zonder helm. De man die onder invloed verkeerde werd op de SS Rosensteinlaan aangehouden en werkte niet mee aan het onderzoek. Hij werd met enig geweld overgebracht naar het bureau waar hij een promillage blies van 0.8 promille. Hij kreeg een dagvaarding en een rijverbod. Verder kreeg hij bekeuringen voor diverse overtredingen met zijn brommer.

Sint Annen: auto in de sloot
Zondagmiddag raakte de auto van een 22-jarige inwoonster van Thesinge flink beschadigd toen ze op de Thesingerweg bij Sint Annen in een slip raakte door een te sterke stuurcorrectie. Ze raakte bij het uitwijken voor een andere auto in de berm, waarna ze probeerde te corrigeren. Dit gebeurde te abrupt waardoor ze de auto niet meer onder controle had. De auto is door een bergingsbedrijf uit de sloot gehaald.

Veendam: bekeuring voor sneeuw op ramen
Een 30-jarige inwoonster van Veendam is zondagnacht bekeurd voor het rijden in haar auto, terwijl de ramen niet goed waren ontdaan van de sneeuw, waardoor ze slecht zich had. Toen de politieagenten haar duidelijk maakten, dat ze een proces-verbaal kreeg, begon ze te schelden en de agenten te beledigen. Bovendien wilde ze niet haar personalia opgeven. Ze werd daarna voor nader onderzoek meegenomen naar het politiebureau. Ze kreeg uiteindelijk een bekeuring van 260 gulden voor het rijden met besneeuwde ramen en een van 180 gulden voor het weigeren van het opgeven van haar naam.

Appingedam: oproep getuigen steekpartij Appingedam Uit het eerste onderzoek is gebleken dat er meerdere personen waren betrokken bij de steekpartij op de Wijkstraat in Appingedam, waarvan zondag reeds melding is gemaakt. Mogelijk dat nog iemand lichte steekwonden heeft opgelopen. De politie wil graag in contact komen met deze betrokkenen en verzoekt aan hen om zich te melden bij de politie in Delfzijl, telefoon 0900 8844. Dit verzoek geldt ook voor eventuele getuigen van de steekpartij.

Usquert: inbreker aangehouden
Een 38-jarige inwoner van Usquert is zondagmorgen aangehouden voor het inbreken in het oude gemeentehuis aan de Raadhuisstraat in zijn woonplaats. De politie werd getipt en nam poolshoogte. De Usquerder was nog in het pand aanwezig. Hij verklaarde dat hij niet in zijn eigen woning kon komen en had derhalve maar een tijdelijk onderkomen gezocht in het oude gemeentehuis. Om binnen te komen had hij met een klomp een ruit ingeslagen. De man is na het afleggen van een verklaring weer op vrije voeten gesteld
.

Inlichtingen, Afdeling Communicatie, 0900 - 8844