EXcelon en JCommerce Retail vormen strategische alliantie

Datum nieuwsfeit: 26-02-2001

eXcelon en JCommerce Retail vormen strategische alliantie

Samenwerking tussen retail handelspartners mogelijk en verbetering bedrijfsprocessen tussen supply chain partners

HOOFDDORP / BURLINGTON, 26 februari 2001 - eXcelon Corporation (Nasdaq: EXLN), leverancier van op XML gebaseerde business-to-business (B2B) infrastructuuroplossingen, is een strategische alliantie aangegaan met JCommerce Retail, de e-marketplace voor leveranciers aan de Europese retailsector. Door de samenwerking tussen eXcelon en Aditel, het moederbedrijf van JCommerce Retail, kunnen grote Europese leveranciers en kopers real-time communiceren op basis van XML-technologie.

"Online markten zorgen ervoor dat leveranciers hun activiteiten kunnen uitbreiden naar nieuwe marktsegmenten. Tegelijkertijd kunnen ze hun activiteiten stroomlijnen en de transactiekosten verminderen", zegt Alan Gold, executive vice president van eXcelon. "Met JCommerce Retail en eXcelon kunnen organisaties binnen enkele dagen e-commerce bedrijven. Door de supply chain tussen retailorganisaties en hun leveranciers te automatiseren, besparen bedrijven zowel tijd als geld."

De combinatie van Aditel's JCommerce e-business integratieoplossing en eXcelon's B2B Portal Server zorgt voor een betere communicatie en uitwisseling van informatie, waarbij retailkopers met hun leveranciers worden verbonden. JCommerce Retail stelt bedrijven van iedere omvang in staat om zaken te doen binnen een virtuele marktplaats. Daarbij worden documenten op basis van XML elektronisch en veilig uitgewisseld via internet.

"De B2B Portal Server van eXcelon is de juiste software om met onze technologie te combineren. Want XML is beter in staat om netwerkprotocollen en dataformaten op het web te ondersteunen dan andere technologieën", zegt Filip Vranckx, CEO van Aditel, het moederbedrijf van JCommerce Retail. "Het is de enige technologie die documenten efficiënt en veilig kan uitwisselen. Bovendien zijn de kosten lager en neemt de snelheid van de zakelijke transacties toe."

De eXcelon B2B Portal Server is het meest geavanceerde op XML gebaseerde applicatieplatform om informatierijke portals voor e-Business te bouwen en toe te passen. De Portal Server verzamelt, beheert en levert content van een organisatie om interactieve, gepersonaliseerde e-business sites te creëren die partners aan de meest actuele bedrijfsinformatie koppelt. De Portal Server zorgt er tevens voor dat organisaties een centrale locatie kunnen creëren voor het bekijken van uiteenlopende zaken, van productcatalogi tot industrie-specifieke content, zoals verzekeringspolissen en financiële overzichten. De mogelijkheden van de Portal Server om data te verzamelen, zoeken en personaliseren, vergroten de efficiëntie bij gebruikers en zorgen ervoor dat zij betere zakelijke beslissingen kunnen nemen. Tegelijkertijd kunnen gebruikers gemakkelijker samenwerken met hun wereldwijde partners.

Over Aditel
Aditel levert e-business oplossingen voor bedrijven van iedere omvang. Aditel biedt een uitgebreide suite van software en diensten, die zijn ontwikkeld om de interactie van kopers, leveranciers en zakelijke partners te ondersteunen via haar e-business integratieproducten (JCommerce, de web-intelligente verbindingsoplossing), e-business adviesdiensten en e-marketplace oplossingen. Aditel koppelt organisaties aan elkaar, onafhankelijk van de technologie, het platform of het formaat. Kopers worden met leveranciers verbonden, mensen met machines, zaken aan zaken. Aditel, opgericht in 1995, heeft meer dan driehonderd klanten in België en West-Europa, zowel multinationals als kleinere bedrijven, waaronder Agfa-Gevaert, Associated Weavers, Coca-Cola, Delhaize, Electrabel, Levi Strauss en Wise.

Over eXcelon Corporation
eXcelon Corporation (Nasdaq: EXLN) levert softwareproducten en diensten die samenwerking tussen partners, leveranciers en klanten via internet mogelijk maakt. Door belangrijke partners of zelfs een hele bedrijfsgemeenschap te integreren, kunnen bedrijven met behulp van eXcelon B2B producten, partners opnemen in geautomatiseerde bedrijfsprocessen. Verder kunnen zij alle relevante bedrijfsinformatie delen en gezamenlijk actie ondernemen naar aanleiding van deze informatie. Organisaties die gebruik maken van eXcelon- B2B oplossingen bouwen hechtere relaties, realiseren meer efficiëntie en worden sterkere concurrenten in de nieuwe economie.

Alle producten van eXcelon bieden volledige ondersteuning voor XML, de taal van de B2B-handel. Het bedrijf participeert in talrijke B2B standaardisatie-instanties, waaronder OAG, RosettaNet en Accord. eXcelon Corporation is gevestigd in Burlington, Massachusetts, en werd in 1988 opgericht. De onderneming verkoopt en ondersteunt haar producten via vestigingen in de Verenigde Staten en via internationale dochterbedrijven in Groot-Brittannië, Duitsland, Japan, Australië en, sinds eind 2000, Nederland. Daarnaast maakt eXcelon gebruik van een wereldwijd netwerk van distributeurs, value-added resellers, systeemintegrators en andere indirecte verkooppartners.

Meer informatie: http://www.exceloncorp.com

###

OPMERKING: ObjectStore is een gedeponeerd handelsmerk van eXcelon Corporation; eXcelon, eXcelon B2B Portal Server, eXcelon B2B Integration Server, eXcelon eSolutions, Stylus, Cache-Forward en Javlin zijn handelsmerken van eXcelon Corporation. Alle overige handelsmerken zijn eigendom van de respectievelijke eigenaars.

###

Meer informatie:
eXcelon Nederland b.v., Ron Booij (Regional Director) Tel. (023) 568 91 30, mailto:rbooij@exceloncorp.com of
Sterk Werk Communicatie BV, Aad Jan Roos
Tel. (010) 456 78 49, mailto:aadjan.roos@sterkwerk.nl