Burgemeesters somber over handhaving regels in Nederland

Datum nieuwsfeit: 26-02-2001
NIPO

26 februari 2001

Burgemeesters somber over handhaving in Nederland

Burgemeesters schatten dat de overheid veertig procent van alle regels onvoldoende handhaaft. Een meerderheid vindt dat de handhaving in Nederland daarmee tekort schiet. Drie op de vier burgemeesters leggen de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van de burger primair bij de overheid.

Dit blijkt uit een representatieve enquête onder tweehonderd burgemeesters die het NIPO in opdracht van weekblad Binnenlands Bestuur heeft uitgevoerd. Binnenlands Bestuur discussieert vandaag met tachtig burgemeesters en vooraanstaande wetenschappers en politici over de vraag wie de verantwoordelijkheid draagt bij calamiteiten in een gemeente.
...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen