Hewlett-Packards FSAM vergroot opslagbereik per people-print

Datum nieuwsfeit: 26-02-2001
Nieuwe strategie voor onvoorspelbare opslageisen

HP's FSAM (Federated Storage Efficiency Strategy) vergroot opslagbereik per 'people-print'

Amstelveen, 26 februari 2001 - Hewlett-Packard introduceert HP Federated Storage Area Management (FSAM). FSAM is de strategie van HP voor het leveren van oplossingen en technologieën voor het omgaan met onvoorspelbare zakelijke opslageisen. Ook kondigt HP de eerste drie oplossingen binnen FSAM aan.

Wanneer het volledig is geïmplementeerd, kunnen organisaties met FSAM alle opslagcapaciteit binnen een bepaald domein gebruiken voor het beheren van onvoorspelbare capaciteitsvragen, de beschikbaarheid van personeel en de continuïteit van de organisatie. Dit leidt tot een aanzienlijke vergroting van het opslagbereik per 'people-print' (het aantal mensen dat nodig is om een opslagomgeving te beheren).

FSAM is een initiatief van de HP Network Storage Solutions Organization (NSSO) en levert technologieën die variëren van grote disk arrays tot eenvoudige tapes en software voor het beheer van opslaggebieden. Met de opslagoplossingen van FSAM kunnen organisaties hun opslagom-gevingen eenvoudig aanpassen aan onvoorspelbare eisen van moderne applicaties en hun operationele efficiëntie verhogen.

Volgens de Gartner Group (1) bestaat beheer van opslaggebieden uit het centrale beheer van bronnen en data binnen een opslaggebied, resulterend in diensten die worden gedeeld door een groep servers en hun applicaties. HP breidt deze definitie verder uit. FSAM is een effectiever beheernetwerk dat bestaat uit modulaire opslagvoorzieningen die, door integratie met software, subsystemen en diensten voor het beheer van het opslaggebied, een natuurlijk schaalbare omgeving voor gecombineerde opslagbronnen vormen. De HP-oplossingen bestaan uit HP Surestore hardware, HP OpenView software en geïntegreerde opslagdiensten van HP.

De eerste FSAM-oplossingen
De eerste drie elementen die de FSAM-strategie ondersteunen, zijn de HP Network Storage Appliance, HP Surestore Virtual array 7100 met een reeks virtuele softwareproducten voor arrays en de HP OpenView Storage Area Manager.

HP Network Storage Appliance
HP Network Storage Appliance is een vooraf geteste, geconfigureerde netwerkoplossing voor opslag op basis van Windows. HP werkt hierbij samen met Microsoft. HP Network Storage Appliance is snel te installeren, werkt direct en is eenvoudig schaalbaar om tegemoet te komen aan onvoorspelbare opslageisen. Opslaghardware, beheersoftware, diensten en ondersteuning voor back-up en opslag stellen zakelijke gebruikers in staat snel en eenvoudig een opslagnetwerk te implementeren. De HP Network Storage Appliance komt in het tweede kwartaal van 2001 op de markt.

HP Surestore Virtual Array 7100
De HP Surestore Virtual Array 7100 is een array van de tweede generatie die de efficiëntie verhoogt. De HP Surestore Virtual Array 7100 biedt software voor centraal beheer en beheer op afstand. Dit vereenvoudigt het opslagbeheer en verlaagt de total cost of ownership. De HP Surestore Virtual Array 7100 is hiermee een kosteneffectieve oplossing voor heterogene omgevingen en een essentieel element van de FSAM-strategie. De nieuwe array komt in april 2001 op de markt.

HP OpenView Storage Area Manager
HP OpenView Storage Area Manager (SAM) is een complete suite software voor opslagbeheer op basis van Windows. De suite combineert HP OpenView Storage Node Manager, HP OpenView Storage Allocator (voorheen LUN Manager), HP OpenView Storage Optimizer en HP OpenView Storage Builder tot een krachtig beheerplatform dat de efficiëntie en beheerbaarheid van een opslagnetwerk verhoogt. De HP OpenView SAM suite is geïntegreerd in het HP Network Storage Appliance en komt in april 2001 op de markt.

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op www.hp.nl.

Hewlett-Packard is toonaangevend leverancier van oplossingen en diensten voor computing en imaging. HP maakt technologieën toegankelijk voor individuen en organisaties. Hiervoor ontwikkelt HP gebruikersvriendelijke apparaten, nuttige e-services en een 'always-on' internetinfrastructuur.

HP behaalde in 2000 een omzet van circa 48,8 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 2000 ruim 2,2 miljard gulden.

(1) Gartner Group, "SAM: Management is More Important than Networks," 26 september 2000.
Windows is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.

Contactpersoon voor de redactie:

Noot voor redacties