Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 27-02-2001

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 27-02-2001 3e Persbericht van dinsdag 27 februari 2001

Berichten uit de regio

Eindhoven: Slachtoffer aanrijding Antwerpenlaan overleden. De 49-jarige D.N. Renders is vanmiddag in het Elisabeth ziekenhuis te Tilburg aan haar verwondingen overleden. Het slachtoffer werd maandagavond omstreeks 22.30 uur op de Antwerpenlaan aangereden door een personenauto bestuurd door een 28-jarige Eindhovenaar.

Eindhoven: Mishandeling
Dinsdagmorgen omstreeks 04.30 uur is in een horeca gelegenheid aan de Pasteurlaan een 19-jarige Eindhovense door haar ex vriend mishandeld. De dader pakte haar bij de keel en bedreigde haar met de dood. Door omstanders is de man weggehaald van het slachtoffer. Hierna gooide hij nog een tafel naar het slachtoffer die zij ternauwernood kon ontwijken. Hierop vluchtte de verdachte. De politie stelt en onderzoek in naar de juiste toedracht.

Bergeijk: Mishandeling
Dinsdagmorgen omstreeks 01.20 uur zijn op het Hof een 19-jarige man uit Eersel en een 20-jarige inwoner van Duizel gewond geraakt na een onenigheid met een ongeveer 19-jarige man van Noord Afrikaanse afkomst. Na een onenigheid in een horeca gelegenheid sloeg de verdachte de 19-jarige man met een fles op het hoofd. Het slachtoffer moest zich in het ziekenhuis aan zijn verwondingen laten behandelen. Kort hierna sloeg de dader het 20-jarige slachtoffer met een paal. De politie stelt een onderzoek in.

Gemert: Snelheidscontrole
Vanmorgen tussen 08.45 uur en 10.45 uur is er op snelheid gecontroleerd op de Handelsesteeg. Van de 331 gecontroleerde voertuigen reden er 10 sneller dan de toegestane snelheid van 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 100 km/u.

Bakel: Snelheidscontrole
Op de Gemertseweg is vanmiddag tussen 12.15 uur en 14.00 uur een snelheidscontrole gehouden. Van de 799 gecontroleerde voertuigen reden er 122 sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 77 km/u.

Gemert: Mishandeling
In een horecagelegenheid aan de Handelseweg is dinsdagmorgen omstreeks 02.30 uur een 20-jarige inwoner van Veghel door een groepje jongens geslagen en geschopt. Eerder op de avond was er reeds enige onenigheid geweest die door de portiers kon worden gesust. Het slachtoffer is in het ziekenhuis aan zijn verwondingen behandeld. De politie stelt een onderzoek in.