Politie Hollands Midden: diefstal vanaf bouwterrein

Afkomstig van: Chris van Egmond
Datum: 27 februari 2001

Diefstal vanaf bouwterrein Noordwijk
Het afgelopen weekend werden enkele containers op een bouwterrein op de hoek Schoolstraat met de Huis ter Duinstraat opengebroken. Vanuit de containers werden diverse (elektrische) gereedschappen met een waarde van enkele tienduizenden guldens weggenomen. Van de daders ontbreekt tot nu toe elk spoor.

Aangifte mishandeling Noordwijkerhout
Een 25-jarige Noordwijkerhouter deed maandag 26 februari bij de politie aangifte van mishandeling. Hij werd op zondag 25 februari in een uitgaansgelegenheid aan de Zeestraat door een andere bezoeker geslagen. Wat de preciese toedracht tot dit incident is onderzoekt de politie.

Boot brandt uit Noordwijkerhout
Door nog onbekende oorzaak brandde maandagochtend 26 februari een in de Leidsevaart liggende kajuitboot uit. Een getuige meldde de politie dat hij kort voor de brand een man heeft zien weglopen. Niet bekend is of deze iets met de brand te maken heeft. De politie onderzoekt dit. De brandweer bluste de brand. Het schadebedrag is niet bekend.

Steigermateriaal van bouwterrein gestolen Voorhout
Het afgelopen weekend werd voor ongeveer fl. 25.000,-- aan steigermateriaal en metselgereedschap gestolen vanaf een bouwterrein aan de Schoutenlaan. Een toegangshek tot het bouwtterrein was doorgezaagd. De politie denkt dat de dieven het materiaal met een vrachtauto hebben opgehaald. Omwonenden hebben niet opgemerkt van de diefstal. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Inbraak in woningen Hillegom
Op maandag 26 februari werd in de middag ingebroken in een woning aan de Vosselaan. Om binnen te komen werd een keukenraam opengebroken. Uit de woning worden geld en sieraden vermist. Een door de politie gehouden buurtonderzoek leverde nog geen resultaat naar de daders op. In de avond van maandag 26 februari was het weer raak. Inbrekers sloegen toe in een woning aan de Leidsestraat. Om binnen te komen werd een ruitje van een deur ingetikt waarna men bij de deursleutel kon en de deur kon opendraaien. Vooralsnog lijkt hier de buit een paspoort en een bankpas te zijn.

Onder invloed Hillegom
De politie hield op dinsdag 27 februari rond 02.15 uur op de Van Limburg Stirumstraat een 43-jarige automobilist uit Hillegom aan. De man had te veel gedronken. Een ademtest wees 430 ug/l. uit. 220 ug/l. is de limiet.

Sturen raken elkaar Katwijk
Doordat de sturen elkaar raakten kwam maandag 26 februari rond 21.00 uur een 16-jarige bromfietser uit Katwijk op de Hartweg ten val. Door de val brak een stuk tand af en ontstond een snijwond in zijn kin. De bromfietser reed naast een 15-jarige fietser, eveneens uit Katwijk.

Inbraak in bedrijf van automaterialen Valkenburg
Op dinsdag 27 februari rond 02.45 uur werd ingebroken in een bedrijf van automaterialen aan de Voorschoterweg. Om binnen te komen werd een ruit van een deur ingeslagen. Het is nog niet bekend of er iets is weggenomen. Omdat het alarm af ging heeft of hebben de dader(s) vermoedelijk niet veel tijd gehad om hun slag te slaan. De politie onderzoekt de zaak.

Inbraak in bedrijf Valkenburg
Op dinsdag 27 februari rond 03.40 uur werd ingebroken in een bedrijf in elektronica aan de Valkenburgseweg. Om binnen te komen werd een ruit vernield. Een nog onbekend aantal mobiele telefoons werd weggenomen. Waarschijnlijk hadden de inbrekers daarvoor weinig tijd nodig omdat het alarm van het bedrijf afging en iemand van het bedrijf en de politie snel ter plaatse waren. Een grote hoeveelheid leeg verpakkingsmateriaal van de mobiele telefoons werd even later teruggevonden aan de Wassenaarseweg nabij de barakken van het Marinekamp.

Aanrijding na voorrangsfout Zoeterwoude-dorp Op maandag 26 februari rond 19.30 uur vergat een 32-jarige automobilist uit Rijnsburg op de kruising Europaweg met de Hofvlietweg voorrang te verlenen aan een 25-jarige automobilist uit Stompwijk. Een aanrijding was het gevolg. Daarbij liep de Rijnsburger nekklachten op. Hij is overgebracht naar het LUMC.

Onenigheid in flat Leiden
Vannacht dinsdag 27 februari rond 00.30 uur werd de politie geroepen naar een vermeende vechtpartij op de vijfde verdieping van een flat aan de Kiekendiefhorst. De politie trof geen vechtpartij meer aan maar wel bloedsporen. Na onderzoek bleek dat een beneden met een bovenbuurman ruzie met elkaar gekregen hadden. Waarover deze ruzie ging is de politie nog niet geheel duidelijk. Bij de ruzie was er een handgemeen ontstaan waarbij een 22-jarige bewoner een 36-jarige bewoner sloeg met een stuk hout van een bed. De 36-jarige liep daarbij letsel op aan het hoofd. Voor behandeling van zijn wonden werd hij overgebracht naar het Rijnland Ziekenhuis.

Politie houdt graffity spuiters aan Alphen aan den Rijn Vier jongeren uit Bodegraven in de leeftijd van 15 tot en met 18, werden zaterdag 25 februari rond 02.45 uur door de politie opgepakt nadat zij met hun graffity-kunst diverse bedrijfsmuren aan de H. Kamerlingh Onnesweg vervuild hadden. Een getuige meldde de politie dat hij de vier jongeren met tassen en bivakmutsen de terreinen op zag gaan. Toen de politie arriveerde stoven ze weg. Drie werden direct in hun kraag gevat. Een vierde wist in 1e instantie via een spoorbaan en sloot uit de handen van de politie te blijven. Even later werd deze op de Cederstraat aangehouden. Diverse TAG's waren door de jongeren aangebracht. De spuitbussen nam de politie inbeslag. De gedupeerden zijn in kennis gesteld. De TAG's waren duidelijk zichtbaar vanaf de spoorlijn en de Den Uijlsingel.

Politie vraagt aandacht voor Zakkenrollerij Alphen aan den Rijn De politie constateert de laatste tijd een toename van zakkenrollerij. Met name in de winkelcentra is deze toename waarneembaar. Afgelopen weekend betrapte een politieagent in burger een drietal personen die zich daarmee bezighielden bij een supermarkt aan de Raadhuisstraat te Alphen. Zij hadden van een winkelende dame een portemonnaie afhandig gemaakt. Na verhoor op het politiebureau bleken de drie niet in het bezit te zijn van geldige verblijfsdocumenten. De portemonnaie kon aan de aangeefster worden teruggegeven. De drie zijn in bewaring gesteld en zullen het land worden uitgezet.

Sporthal afgebrand Nieuwkoop
Sporthal De Steupel in Nieuwkoop is maandag 26 februari rond 14.30 uur afgebrand. De brand is vermoedelijk veroorzaakt door dakbedekkingwerkzaamheden Er raakte niemand gewond. De mensen die in de hal aanwezig waren, konden het gebouw tijdig verlaten. Een bij de sporthal gelegen kinderdagverblijf werd uit voorzorg ontruimd.

Identiteit slachtoffer dodelijk ongeval bekend Reeuwijk
Het slachtoffer dat is omgekomen bij het verkeersongeval op de A-12 betrof een 29-jarige man uit Maarsen. De beide kinderen die in de auto zaten zijn ontslagen uit het ziekenhuis. De vrouw, die gewond raakte en achterin de auto zat bij de kinderen ligt nog in yet ziekenhuis met een bekkenfractuur. De toestand van de bestuurder is nog steeds kritiek. Hij ligt in het AZU met hoofdletsel.

Inbraak woning Bodegraven
In een woning aan de Rijnpoort is op 26 februari, tussen 08.15 uur en 17.30 uur ingebroken dmv het forceren van een slot . De gehele woning werd doorzocht en o.a. een paspoort, audio-apparatuur, computer- en fotoapparatuur werden weggenomen.