Politiebericht Brabant-Zuid-Oost Eindhoven: onder invloed

Datum nieuwsfeit: 28-02-2001

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 28-02-2001
1e Persbericht 28 februari 2001

Persberichten uit de regio:

Eindhoven: Man onder hevig verzet aangehouden
Op het Stratumseind werd woensdagochtend om 2.50 uur een 17-jarige jongen uit Geldrop aangehouden. De politie sprak een groep jongeren aan op een eerdere betalingsonenigheid bij een horecagelegenheid aan het Stratumseind. De verdachte gedroeg zich meteen op een dusdanige manier dat dit voor overlast zorgde. Hierop is hij onder zeer heftig verzet aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Een 17-jarig meisje uit Geldrop en een 17-jarige jongen uit Geldrop werden eveneens om 2.50 uur op het Stratumseind aangehouden. Zij worden verdacht van het voorkomen van de aanhouding van de eerste verdachte. Ook werd omstreeks 2.50 uur een 17-jarig meisje uit Geldrop aangehouden omdat zij de politie beledigde. De vier verdachten zijn na verhoor naar huis gestuurd. Tegen hen wordt een proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Roodlichtcontrole
Woensdagmorgen tussen 7.45 en 8.30 uur is op de Bayeuxlaan Boutenslaan een rood-lichtcontrole gehouden. 4 automobilisten kregen een proces-verbaal voor het negeren van het roodlicht.

Eindhoven: Verdachte aangehouden
Woensdagmorgen omstreeks 0.15 uur is door een beveiligingsmedewerker van een bedrijf aan de Achtseweg Noord een 20-jarige man uit Eindhoven aangehouden. De Eindhovenaar, medewerker van het bedrijf, werd bij het verlaten van het bedrijf door de beveiligingsmedewerker gecontroleerd. Hij trof drie MP3 spelers, afkomstig uit het bedrijf, aan bij de Eindhovenaar. De Eindhovenaar is overgedragen aan de politie. De verdachte is voor nader onderzoek ingesloten in het politiebureau.

Eindhoven: Onder invloed
Op de Gestelsestraat is dinsdagavond rond 23.20 uur een 46-jarige man uit Waalre aangehouden. Een ademanalyse met een promillage van 1,35 wees uit dat de man een slok te veel op had. Hij kreeg een rijverbod van zes uur en tegen hem wordt een proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Onder invloed
Op de Tongelresestraat is woensdagochtend rond 1.00 uur een 36-jarige Eindhovenaar voor zijn woning aangehouden. De verdachte reed kort daarvoor met zijn auto tegen het hekwerk van een ophaalbrug op de Tongelresestraat. Zijn auto raakte hierbij zwaar beschadigd. De verdachte liep een hoofdwond op, is uit zijn auto gestapt en naar zijn woning gelopen. Uit onderzoek bleek dat de man een slok te veel op had. Een ademanalyse gaf een promillage van 1,90 aan. De man kreeg een rijverbod van tien uur en zijn rijbewijs werd ingevorderd. Tegen hem wordt een proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Verdachten vernieling straatverlichting aangehouden Op de Elzentlaan zijn woensdagochtend om 2.00 uur een 17-jarige en een 16-jarige Eindhovenaar aangehouden. De twee worden verdacht van het opzettelijk trappen tegen de straatverlichting op de Elzentlaan zodat het licht uitvalt. De 16-jarige Eindhovenaar had bovendien een verkeersbord in zijn handen. De beide verdachten zijn na verhoor naar huis gestuurd. Tegen hen wordt een proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Verdachte voor vernieling fietsen aangehouden Op de Bouwstraat is woensdagochtend om 00.20 uur een 17-jarige Eindhovenaar aangehouden. Getuigen hadden gezien dat de verdachte met nog enkele andere personen even daarvoor op de Molenstraat fietsen had vernield. Uit onderzoek bleek dat op de Molenstraat achterlichten op de grond lagen van vernielde fietsen. De verdachte is na verhoor naar huis gestuurd.

Bakel: Snelheidscontrole
Op de Gemertseweg zijn dinsdagmiddag tussen 12.15 en 14.00 uur 799 voertuigen op snelheid gecontroleerd. 122 bestuurders overtraden de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid is 77 km/u.

Best: Verdachte aangehouden
Woensdagmorgen om 2.50 uur is op de Koningin Julianaweg een 26-jarige man uit Best aangehouden. Een getuige zag dat hij daar aan een winkelvoordeur stond te rommelen. Hij waarschuwde de politie, die de man daar aantrof. Bij onderzoek bleek dat de ruit van de voordeur was vernield. De verdachte is voor nader onderzoek overgebracht naar het politie-bureau.

Best: Diefstal uit voertuig
Woensdag tussen 1.00 en 5.30 uur zijn uit een geparkeerde vrachtauto op de Kanaaldijk 4.896 katrollen en aluminium gestolen. Bij onderzoek bleek het dekzeil te zijn opengesneden.

Bladel: Vernieling / belediging
Woensdagmorgen omstreeks 1.45 uur zijn op de Sniederslaan twee mannen, 23 en 31 jaar, uit Bladel aangehouden. De 23-jarige man schopte daar tegen een politiesurveillanceauto, waarop hij is aangehouden. De 31-jarige man trachtte dit te belemmeren en voegde daarbij zeer onwelvoeglijke taal naar de agenten. De verdachten zijn voor verhoor overgebracht naar het politiebureau. Tegen hen is proces-verbaal opgemaakt.

Budel: Snelheidscontrole
Woensdagmorgen tussen 8.00 en 9.00 uur is op de Randweg Oost een snelheidscontrole gehouden. Van de 50 gecontroleerde voertuigen reed een automobilist 118 km/u in plaats van de toegestane snelheid van 80 km/u. Een proces-verbaal is opgemaakt.

Gemert: Snelheidscontrole
Op de Boekelseweg zijn dinsdagochtend tussen 8.45 en 10.45 uur 331 voertuigen op snelheid gecontroleerd. 10 bestuurders reden harder dan de toegestane snelheid van 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid is 100 km/u.

Heeze: Alcohol
Woensdagmorgen omstreeks 3.00 uur is op de Leenderweg een 18-jarige bromfietser uit Valkenswaard gecontroleerd. Hij reed daar slingerend over de hoofdrijbaan in plaats van het verplichte fietspad. Hij bleek gedronken te hebben. De man blies 1,70 promille. Hij kreeg een rijverbod van 8 uur opgelegd en een proces-verbaal.

Mierlo: Inbraak in woning
Op de Meester van Busselstraat is dinsdagavond tussen 18.30 en 22.15 uur ingebroken in een woning. De dader kwam binnen door een raam aan de achterkant van de woning te vernielen en heeft de hele woning doorzocht. Uit de woning werden een televisie, een videorecorder, een laptop en een geluidsinstallatie meegenomen.

Nuenen: Alcohol
Woensdagmorgen omstreeks 3.50 uur is op de Europalaan een 27-jarige automobilist uit Eindhoven gecontroleerd. Hij bleek gedronken te hebben. De man blies 1,25 promille. Hij kreeg een rijverbod van 6 uur opgelegd en een proces-verbaal.

Son: Diefstal poort
Tussen dinsdagavond 20.30 en woensdagmorgen 1.00 uur is vanaf een oprit van een woning aan de Dommelstraat een ijzeren poort weggenomen.

Valkenswaard: Verdachte mishandeling aangehouden Op het Annadal is dinsdagmiddag om 15.40 uur een 16-jarige jongen uit Valkenswaard aangehouden. Hij wordt verdacht van mishandeling van een 17-jarige jongen op het Jorisdal vlak voor zijn aanhouding. Het slachtoffer werd door de verdachte geslagen en geschopt en liep hierbij een bult op zijn hoof, een rood oog en een blauw scheenbeen op. De verdachte is voor verder onderzoek ingesloten.