President-directeur Huisinga van NS ontvangt nota GroenLinks

GroenLinks Tweede-Kamerfractie Nieuwsbrief 26 februari 2001 15:31

NS President Directeur Huisinga ontvangt eerste exemplaar 'Op het goede spoor'

(26 februari 2001)

Femke Halsema en Paul Rosenmöller presenteren donderdag 1 maart a.s. 'Op het goede spoor'. In deze nota doet GroenLinks voorstellen voor een nieuwe relatie tussen de overheid en de Nederlandse Spoorwegen. President Directeur Huisinga van de Nederlandse Spoorwegen zal een eerste reactie geven op de voorstellen in de nota. Sinds de verzelfstandiging van de NS heeft de overheid - afgezien van vrijwillige contractafspraken - nauwelijks nog middelen om het spoorbedrijf te beïnvloeden. Er is een winstgevend maar weinig klantgericht bedrijf ontstaan. Personeel en reiziger morren.

GroenLinks komt in 'Op het goede spoor' met voorstellen om van NS - met een uitgekiend systeem van (financiële) prikkels - weer een bedrijf te maken waar de reiziger centraal staat.