Ahold verkoopt Jamin Winkelbedrijf

Bron: Koninklijke Ahold
Koninklijke Ahold
Ahold verkoopt Jamin Winkelbedrijf

Betere vooruitzichten binnen nieuwe internationale groep

Zaandam, 2 maart 2001 ? Koninklijke Ahold N.V. heeft een intentieverklaring getekend voor de verkoop van Jamin Winkelbedrijf B.V. aan EuroDelight. Gezien de brede, internationale groeistrategie van Ahold en de beperkte schaalgrootte van Jamin, behoort de zoetwarenketen niet langer tot de kernactiviteiten van de onderneming.

EuroDelight is een nieuwe internationale onderneming in oprichting, die in diverse Europese landen activiteiten ontwikkelt op het gebied van zoetwaren. EuroDelight heeft ambitieuze groeiplannen in Europa en Nederland en hierin speelt de voorgenomen overname van Jamin een belangrijke rol.

De ondernemingsraden en vakorganisaties zijn geïnformeerd. De voorgenomen transactie zal naar verwachting geen invloed hebben op de werkgelegenheid.

Jamin, sinds 1993 een werkmaatschappij van Ahold, heeft 140 winkels, een omzet van circa Euro 41 miljoen en ongeveer 500 medewerkers, merendeels parttimers. Naar verwachting wordt de transactie op korte termijn afgerond.

Ahold Corporate Communicatie: 075 ? 659 5720 en 659 5665 Mobiel: Hans Gobes: 06 - 55 82 22 98, of Jan Hol: 06 - 22 93 31 37

Ahold persberichten kunnen toekomstgerichte informatie bevatten. Werkelijke resultaten kunnen afwijken van de prognoses omdat ze worden beïnvloed door factoren waarover de onderneming geen controle heeft.

Albert Heijnweg 1, Zaandam
Postbus 3050, 1500 HB Zaandam