Friese hengstenshow i.v.m. mond- en klauwzeer uitgesteld

Datum nieuwsfeit: 02-03-2001
Horses of the Dutch

Friese hengstenshow i.v.m. Mond en Klauwzeer uitgesteld DRACHTEN-Het N.L.T.O. heeft haar leden geadviseerd geen hengsten aan te voeren voor de Friese Hengstenshow. A.s. zaterdag 3 maart in het Fries Paarden Centrum in Drachten. Onder de hengstenhouders en fokkers van Friese paarden zijn vele melkvee- en schapenhouders. In verband met de in Groot Brittannië uitgebroken zeer besmettelijke ziekte Mond en Klauwzeer is het niet raadzaam evenementen te bezoeken.

De besmettelijke ziekte treft alleen de evenhoevigen en niet paarden. Toch zijn ook in Engeland b.v. alle paardenkoersen geannuleerd. Op het advies van het N.L.T.O. aan haar leden heeft de organisatie van de show, De Friese Bond van Hengstenhouders gemeend het evenement uit te stellen.