Congres 'De poort naar Scandinavië'

Datum nieuwsfeit: 22-03-2001
CONGRES "DE POORT NAAR SCANDINAVIË"

Dit is een persbericht van het bestuur van de Euregio Schleswig-Sønderjylland.

Op 22 maart 2001 organiseert het bestuur van de Euregio Schleswig-Sønderjylland een congres over de grensoverschrijdende samenwerking tussen Duitsland en Denemarken en wat de gevolgen daarvan zijn voor het transport op de lijn Nederland - Scandinavië onder de titel "De POORT naar Scandinavië". Het doel van dit congres is, om Nederlandse ondernemers te informeren over het belang van de grensoverschrijdende samenwerking voor het internationale transport naar Scandinavië.

Het congres zal geopend worden door Ton Planken, die de dagvoorzitter zal zijn. Het welkomstwoord zal worden gedaan door de voorzitter van de Euregio Schleswig-Sønderjylland. Hierna zal dhr. B. Belder, europarlementariër op het gebied van de internationale handel een lezing houden over Euregio's en het belang daarvan voor de internationale handel. De tweede lezing zal verzorgd worden door dhr. Van Reisen, directeur van exportbedrijf Noviflora. Hij zal vanuit het bedrijfsleven zijn ervaringen met ons delen.

Het middaggedeelte van het congres zal gevuld worden door lezingen van dhr. R. van Duijkeren, logistiek medewerker bij het internationale transportbedrijf Zurel en dhr. H.Ph.Hillen. Deze laatste is verbonden met de Stichting Maatschappij en Onderneming en heeft een boekje geschreven met de titel "De toekomst van de mobiliteit in Noordwest Europa".

Het congres zal afgesloten worden met een paneldiscussie onder leiding van Ton Planken. Het discussiepanel zal bestaan uit de eerdergenoemde sprekers van het congres.

Plaats: Hotel New York
Tijdstip: donderdag 22 maart 2001, 9.30-16.00
De voertaal van het congres is Nederlands

Noot voor redacties