Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 05-03-2001

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 5-03-2001 Persbericht district Den Bosch

SNELKRAAK (s-Hertogenbosch)

Onbekenden hebben afgelopen nacht een snelkraak gepleegd op een winkel aan de Helftheuvelpassage in s-Hertogenbosch. Met een auto is de achterdeur van de winkel open geramd. De daders hebben vervolgens snel hun slag geslagen en zijn er daarna met de auto vandoor gegaan. Het is nog niet bekend wat zij hebben buit gemaakt.

SCHOENEN GESTOLEN (s-Hertogenbosch)

Op de Van Noremborghstraat in s-Hertogenbosch zijn zondagnamiddag twee verdachten van diefstal aangehouden. Het duo, een 32-jarige man en een 23-jarige vrouw uit s-Hertogenbosch, was in het bezit van een paar nieuwe schoenen waarvan aanvankelijk verklaard werd dat die voor f. 25,00 waren gekocht van een drugsverslaafde. Later gaf de man toe dat hij de schoenen zelf had gestolen in een winkel in de Bossche binnenstad.

JEUGDIGE BROMFIETSDIEVEN (s-Hertogenbosch)

Zondagmiddag zijn twee jongens uit s-Hertogenbosch, 12 en 13 jaar oud aangehouden op verdenking van diefstal van een bromfiets uit de voortuin van een woning aan de Derde Donk in s-Hertogenbosch. Beiden bekenden de diefstal.

RUITEN INGEGOOID (s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht zijn van een woning aan de Bazeldonkstraat in s-Hertogenbosch twee ruiten van een slaapkamer vernield. De ruiten zijn ingegooid met vier stukken trottoirtegel. De 54-jarige bewoner werd geraakt door glasscherven maar kwam er met een kras op zijn neus van af.

ETALAGEROOF (s-Hertogenbosch)

Een onbekend gebleven persoon heeft zondagavond uit een etalage van een winkel aan de Krullartstraat in s-Hertogenbosch twee truien weggenomen. Hij had eerst de ruit vernield en door het ontstane gat zag hij kans de truien naar buiten te trekken.

WONINGINBRAAK (Vlijmen)

Zondag is er, tijdens de afwezigheid van de bewoners, ingebroken in een woning aan de Jacob van Ruijsdaelstraat in Vlijmen. Uit de woning worden een GSM, een kistje met geld, sieraden en autosleutels vermist.

DIEFSTAL AANHANGWAGEN(Vlijmen)

In de nacht van zondag op maandag is vanaf de Sint Catharinastraat in Vlijmen een zelfgemaakte eenassige aanhangwagen gestolen.

GESTOLEN GOEDEREN AANGETROFFEN HELER AANGEHOUDEN (s-Hertogenbosch)

Afgelopen vrijdagmiddag zijn in een woning aan de Oude Hofstad in s-Hertogenbosch grote hoeveelheden gestolen goederen aangetroffen en in beslag genomen. Een 32-jarige man is aangehouden. Hij bekende een groot deel van de goederen, waarvan hij wist dat deze van diefstal afkomstig waren, tegen geringe bedragen te hebben opgekocht. Een aantal goederen zou hij zelf gestolen of verduisterd hebben. De vondst van de partij goederen berustte op toeval. De politie was naar de woning gegaan omdat er mogelijk sprake zou zijn van een hennepkwekerij. Die werd echter niet aangetroffen. De gestolen goederen, ongeveer 200 blikken verf, diverse gereedschappen, ladders, kwasten, pakken koffie, wasmiddelen, sanitaire attributen enz. zijn in beslag genomen. Naar de herkomst van de goederen wordt een onderzoek ingesteld.

AUTODIEFSTAL (s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is er vanaf de Kempenlandstraat in s-Hertogenbosch een grijze personenauto merk Mercedes 200d voorzien van het kenteken LL-SB-15 gestolen.

AANRIJDING MET LETSEL (s-Hertogenbosch)

Maandagmorgen is een 18-jarige bromfietser uit Den Dungen gewond geraakt bij een aanrijding op de kruising van de Zuidwal met de Spinhuiswal. De bromfietser reed, komende vanuit de richting van de Hekellaan de kruising op en kreeg geen vrije doorgang van een afslaande personenauto, bestuurd door 23-jarige vrouw uit Oudheusden. De bromfietser is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis.

BRANDSTICHTING (s-Hertogenbosch)

In de nacht van zondag op maandag is er brand gesticht in een portiek, toegang gevende tot een pand waarin een theehuis en een studenwoning zijn gevestigd. Er ontstond brand-, rook- en roetschade aan de voordeur van het theehuis en het interieur daarvan. Er raakte niemand gewond. Waarschijnlijk is er gebruik gemaakt van een brandbare stof die in het portiek tot ontbranding is gebracht.

LICHT LETSEL NA AANRIJDING (Elshout)

Maandagmiddag is een 69-jarige vrouw uit Elshout licht gewond garaakt toen zij op de DOultermontweg in haar woonplaats werd aangereden door een vrachtauto die werd bestuurd door een 28-jarige man uit Hedel. De vrachtauto was vanaf een bedrijfsterrein de weg op komen rijden en reed rechtsaf richting Rijksweg. Daarbij zag hij de fietsster over het hoofd. De fiets kwam onder het voorwiel van de vrachtauto terecht. De vrouw liep enkele schaafwonden op aan het voorhoofd, enkel en knie. Zij is ter plaatse onderzocht door ambulancepersoneel en is daarna thuis gebracht.