'Bouwbranche weet weg naar internet beter te vinden'

Datum nieuwsfeit: 05-03-2001
Waspik, 05-03-2001 - De van oudsher conservatieve bouwbranche weet de weg naar het internet steeds beter te vinden. Naast initiatieven van brancheverenigingen, en door de overheid gestimuleerde (en gesubsidieerde) websites, maken steeds meer bouwgerelateerde bedrijven de stap om internettoepassingen te integreren in de dagelijkse bedrijfsvoering.

Sinds augustus vorig jaar (2000) is ook de website www.bouwlinks.nl actief. Begonnen als een eenvoudige verzameling van links naar websites van bouwgerelateerde bedrijven, is BouwLinks in amper 6 maanden uitgegroeid tot een vast startpunt voor vele bouwgeoriënteerde websurfers. Met tot 700 bezoekers per dag behoort BouwLinks intussen tot de grotere zakelijke websites van Nederland.

Het bijzondere van BouwLinks is dat deze site gerealiseerd is zonder de gebruikelijke hoge investeringen, die internet-startups over het algemeen kenmerken. Met een minimale inspanning heeft BouwLinks zich een positie verworven bij de meest bezochte bouwgerelateerde websites. Met als kern de steeds groter wordende verzameling bouwgerelateerde links, en nieuwe items als een vacaturebank, discussie-platforms, maandelijkse columns over uiteenlopende doch bouwgerelateerde onderwerpen, en relevante bezoekersonderzoeken, blijven de bezoekersaantallen stijgen en wordt een steeds bredere invulling gegeven aan de functie van "portal voor de bouwbranche".

Het doel van de makers van BouwLinks is om, met beperkte middelen, de site verder te ontwikkelen tot vanzelfsprekend startpunt voor iedere bouwgeoriënteerde surfer. Hiertoe worden de suggesties van bezoekers van de site als uitgangspunt genomen. Deze werkwijze zal er toe leiden dat nieuwe tools zullen voortkomen uit de behoefte van de bouwbranche en niet, zoals vaak voorkomt, geforceerd worden geïntroduceerd door andere belanghebbenden (uitgeverijen, IT-bedrijven, enz).
Voor meer informatie kunt U contact opnemen met:

Dhr. Ing. A.L.M. van der Linden
C4 Engineering BV