Informatica-oplossing voor MicroStrategy CRM Applications

Datum nieuwsfeit: 05-03-2001

Informatica-oplossing maakt MicroStrategy CRM Applications sneller inzetbaar

Platform van Informatica integreert data uit verschillende bronnen voor snelle, complete analyse van klantgedrag

Utrecht, 5 maart 2001 MicroStrategy heeft het data-integratieplatform van Informatica in licentie genomen. Met dit platform kunnen klanten van MicroStrategy data uit vele verschillende bronnen binnen en buiten de organisatie integreren met de MicroStrategy CRM Applications productsuite. Dit zorgt voor aanzienlijke versnelling van de marktgang en inzet van CRM-initiatieven.

Het Informatica-platform integreert data uit systemen als call centers, ERP-software, websites, e-commercesites, CRM-software en data van derden tot één klantgericht datamodel. Met MicroStrategy CRM Applications beschikken organisaties over alle middelen die ze nodig hebben voor geavanceerde klantanalyses en persoonlijke, event-based en permission-based marketing.

"Grote bedrijven en e-business ondernemingen worden in steeds kortere tijd geconfronteerd met meer data in complexere omgevingen", zegt Chrétien Minke, algemeen directeur Informatica in Nederland en België (voorheen bekend als syn-T-sys). Informatica biedt het Enterprise Data Integratie platform (PowerMart) om op eenvoudige wijze de gegevens uit de veelheid van operationele systemen (ERP, CRM, call centers, web-applicatie etc.) te ontsluiten ten behoeve van MicroStrategy s CRM Applicaties".

"Informatica biedt de gebruikers van onze CRM-applicaties een kant en klaar data integration product," vult René Stukker aan, Managing Director MicroStrategy Benelux. "Daarmee besparen onze klanten tijd en kosten voor beheer en onderhoud."

MicroStrategy CRM Applications

MicroStrategy CRM Applications omvat drie producten:
* MicroStrategy Web Business Analyzer om webinteracties volledig te begrijpen
* MicroStrategy Customer Analyzer maakt krachtige, klantgerichte analyses mogelijk die inzicht geven en als basis kunnen dienen voor het bepalen van effectieve activiteiten op het gebied van verkoop, diensten en marketing. Dit product biedt daarnaast alle functionaliteit van MicroStrategy Web Business Analyzer.
* MicroStrategy Marketing Automation is een geïntegreerde closed-loop oplossing om gebruikers te betrekken bij een voortdurende, permission-based dialoog over verschillende communicatiekanalen. MicroStrategy
Meer informatie, demonstraties, configuraties en upgrades zijn te vinden in de online winkel van MicroStrategy (www.microstrategy.com). Bezoekers kunnen software, technische support, opleidingen, advies en documentatie van MicroStrategy eenvoudig online of telefonisch bestellen. MicroStrategy CRM Applications zijn ook te koop bij geautoriseerde resellers.

Informatica
Informatica levert analytische software voor e-business. Hiermee kunnen organisaties inzicht in hun business omzetten in een concurrentievoordeel. Meer dan 1100 gebruikers wereldwijd, waaronder meer dan de helft van de Fortune 100-bedrijven, gebruikt het Informatica Insight Network om kritische bedrijfsinformatie te integreren, te analyseren en te personaliseren voor het verbeteren van de prestaties en reactiesnelheid in de gehele waardeketen.

Informatica levert een uitgebreide reeks analytische applicaties, het krachtigste data-integratieplatform in de bedrijfstak en een brede reeks ondersteunende diensten en partnerschappen. Klanten van Informatica zijn onder meer 3Com, AMD, American Airlines, BMW, Boeing, Borders Group, Chevron, Cisco, CNET, Deutsche Bank, eBay, General Electric, Hewlett-Packard, Inktomi, Merck, Merill Lynch, MetLife, Motorola, Philips, Polo Ralph Lauren, Sprint en UBS. Meer informatie is te vinden op http://www.informatica.com MicroStrategy
MicroStrategy is een toonaangevende leverancier van oplossingen voor Intelligent E-Business® en bijbehorende consultancy, opleiding en ondersteuning. Een E-Business platform waarmee organisaties bedrijfskritische processen kunnen optimaliseren en inzicht krijgen in de interactie met klanten partners en toeleveranciers. Inzicht dat leidt tot verbetering van bijvoorbeeld klantsegmentatie, marketing effectiviteit en de winstgevendheid per klant. Ook stelt het organisaties in staat doelgerichte 1 op 1 marketing campagnes in te voeren en via gepersonaliseerde informatie, klantloyaliteit te versterken. Dit gebeurt via alle communicatie-kanalen: web, wireless en voice.

Wereldwijd heeft MicroStrategy ruim 2100 medewerkers in 40 kantoren in onder andere de Verenigde Staten, Canada, Europa, Zuid-Amerika en Japan. Het hoofdkantoor is gevestigd in Washington D.C. In de Benelux heeft MicroStrategy een vestiging in Utrecht. MicroStrategy is genoteerd aan de NASDAQ: MSTR. Meer informatie over MicroStrategy is te vinden op de website: www.microstrategy.com.

Contact voor de redactie:
MicroStrategy
Janneke Leegstra